Gå til innhold

opphisselse?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Det er noe jeg lurer på, å siden det ikke er noen fysioterapeuter å spørre så spør jeg deg Gro.

Jeg går til fysioterapeut, ofte snakker vi om nærhet, nytelse og han sier ofte at jeg må nyte kroppen min (altså å onanere) fordi jeg misliker den! Ofte etter slike samtaler er det akkurat som at han masserer meg på erogene steder, for å få meg opphisset.( ikke i skrittet! ) Noe jeg i det siste ofte har blitt, men jeg forteller det ikke til han. Av og til når jeg kommer hjem onanerer jeg litt (onanere har jeg ikke gjort før, bare den siste måneden har lysten vært der.Har gått til fysioterapeut i 3-4 mnd). Så kommer spørsmålet: en utdannet fysioterapeut, har han viten om de erogene sonene på kroppen? Gjør han dette for å få meg opphisset eller er det jeg som har begynt å endre oppfatning av at kroppskontakt/berøring IKKE er vondt og farlig, og at kroppen min er en fin ting å ha?? Håper at du kan gi meg et svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45872-opphisselse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Jeg håper du oppdager at kroppen din er et godt sted å være. Forskning viser at kroppskontakt er et primærbehov. Noen ganger er det slik at kroppen, speiselt huden er alldeles understimulert på berøring, den hungrer etter kontakt. Om noen tar på deg da og du har lagt ned alle forsvarsmekanismer, kan de aller fleste måter å berøre og masseres på kjennes som kjærtegn eller at det er de erogene sonene som stimuleres – også om det er en fysioterapaut som knar deg etter alle regler.

Om fysioterapi og terapauten hjelper deg til bedre å akseptere kroppen din og å motta kroppskontakt – er er det fint. Han har nok lært alt om hvor du har dine mest sensitive soner. Bruker han sin kunnskap slik at du får et positivt forhold til kroppen din, uten at gjør seksuelle tilnærmelser, gjør han jobben sin godt.

Det at du har begynt å endre oppfatningen din om at kroppskontakt kan gi berikende opplevelser tyder på at du er på rett vei. Men det er klare grenser for hvordan en terapaut skal opptre overfor en pasient. En fysioterapaut kan ikke gjøre seksuelle tilnærmelser til deg. Hans yrkesetiske retningslinjer sier sitat:

"Fysioterapeuten må ikke innlede et seksuelt forhold eller gjøre seksuelle tilnærmelser til pasienten. En pasients samtykke fritar ikke fysioterapeuten for ansvar".

Jeg vil tro fysioterapauten din tar hensyn til slike retningslinjer og er klar over at du er i en sårbar situasjon når du legger deg på benken hans.

Lykke til i din videre utforskning! Jeg håper du finner ut at kroppen din kan gi deg mange gode opplevelser!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45872-opphisselse/#findComment-173708
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...