Gå til innhold

Er jeg skadelig for andre?

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne at det ikke skal være sant.. At jeg faktisk ikke er skadelig for andre mennesker, at det bare er oppi mitt eget hode.  Men jeg tror helt ærlig at jeg er nettopp det og at jeg derfor bør unngå nære relasjoner, for jeg takler dem jo ikke.. Jeg blir for opptatt av at jeg kan miste dem rundt meg. Jeg prøver å holde dette inni meg mye av tiden, noen ganger klarer jeg det ikke og reagerer på en måte som jeg tror fungerer mot sin hensikt, at jeg støter folk fra meg. Jeg vil ikke det. Samtidig kjenner jeg at når jeg har vært veldig lenge for meg selv en stund, vil jeg gjerne fortsette med det, for da slipper jeg denne følelsen av skyld og opplevelsen av at jeg ikke er verdt noe. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg gjør/ ikke gjør. Skyldfølelsen forfølger meg uansett og det er det jo en grunn til. Jeg klarer ikke å forandre meg til det bedre. Jeg føler ofte at jeg ikke er et menneske og at jeg ikke fortjener å være her blant andre gode mennesker. Jeg forstår at alle har sine sider, men hos meg virker det som om alle sidene ved meg er negative og de få positive sidene jeg har blir glatt slått ut av de negative. Dette ble et innlegg med mye sutring. Det beklager jeg for. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Går det an å leve et godt liv helt alene? Unnskyld hvis dette oppfattes som sutrete. 

Anonymkode: f4ba0...165

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/459230-er-jeg-skadelig-for-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her ble så mye at det skjønte jeg ikke noe av dessverre. 

Anonymkode: 7d999...6ec

Ts her
Det forstår jeg. Jeg skjønner egentlig ikke stort selv så jeg kan ikke forvente at andre skal skjønne det heller. Kort oppsummert: Jeg er redd for at jeg er skadelig for andre mennesker og at jeg bør holde meg for meg selv for å unngå å skade noen, eller såre noen. 

6 minutter siden, Pingvin skrev:

Ts her
Det forstår jeg. Jeg skjønner egentlig ikke stort selv så jeg kan ikke forvente at andre skal skjønne det heller. Kort oppsummert: Jeg er redd for at jeg er skadelig for andre mennesker og at jeg bør holde meg for meg selv for å unngå å skade noen, eller såre noen. 

Mener du skadelig i ord eller i handling? Og hvorfor er du redd for det? Har du aggresjonsproblemer? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du skadelig i ord eller i handling? Og hvorfor er du redd for det? Har du aggresjonsproblemer? 

Jeg vet ikke om jeg har det eller ikke. Jeg tror jeg undertrykker en del følelser og at jeg sliter med å kontrollere disse når det har nådd et visst punkt. Som om å ha for mye følelser blir et handikap. Sliter også med at jeg er veldig usikker på meg selv i forhold til «resten av verden» Om det gir mening? 

UtakknemligDiva

Jeg skulle øsnke jeg var skadelig jeg, for jeg er slik kjedelig menneske som bare må "aksepere den jeg er og gjøre det beste ut av det kjedelige jeg får til". Null karisma, føler jeg. Missunner så andre som detlar i drama, mens meg gidder folk neppe å ha i drama en gang.. Skulle ønske jeg var manipulerende psykopat, for  da hadde jeg nådd frem, mens andre er enkle spillebrikker. Men nei, jeg er et kjedelig begrenset menneske som heller lett blir et kjedelig byttedyr

Annonse

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg skulle øsnke jeg var skadelig jeg, for jeg er slik kjedelig menneske som bare må "aksepere den jeg er og gjøre det beste ut av det kjedelige jeg får til". Null karisma, føler jeg. Missunner så andre som detlar i drama, mens meg gidder folk neppe å ha i drama en gang.. Skulle ønske jeg var manipulerende psykopat, for  da hadde jeg nådd frem, mens andre er enkle spillebrikker. Men nei, jeg er et kjedelig begrenset menneske som heller lett blir et kjedelig byttedyr

Ts her. Du er nok ikke kjedelig. Men heller kjedelig enn skadelig for andre. Det er ikke sikkert du har null karisma selv om du føler det sånn. Jeg blir nok sett på som ganske kjedelig fordi jeg er stille. Det er helt ok det også. Man trenger ikke delta i drama for at livet skal ha mening. Det kommer det ikke noe godt ut av. Det viktigste er at livet gir mening for deg, at du gjør noe du er interessert i og trives med deg selv. Jeg er lei meg for at du har hatt det sånn:( 

UtakknemligDiva
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Du er nok ikke kjedelig. Men heller kjedelig enn skadelig for andre. Det er ikke sikkert du har null karisma selv om du føler det sånn. Jeg blir nok sett på som ganske kjedelig fordi jeg er stille. Det er helt ok det også. Man trenger ikke delta i drama for at livet skal ha mening. Det kommer det ikke noe godt ut av. Det viktigste er at livet gir mening for deg, at du gjør noe du er interessert i og trives med deg selv. Jeg er lei meg for at du har hatt det sånn:( 

❤️     ja jeg gjør mer av det jeg er interessert i om dagen. og jeg bruker kroppen mer , trener mer, og jeg kjenner at det kanskje er mangelen på bevegelse som har vært med og holdt depresjonen i live. jeg fungerer plutselig som da jeg var barn igjen. jeg irriterer meg ikke lenger like mye og ofte, og jeg har mer pågangsmot. har også mindre ticks. men jeg er naiv om jeg tror det er helt borte. 
Ja, jeg blir litt lei meg når jeg må handle. jeg vet ikke hva jeg skal med livet nå. jeg har aap, men hele samfunnet er jo begrenset. jeg kan jo flytte, men må på visning på nytt for den jeg snakket med sist svarer meg jo aldri, noe jeg synes er frekt. 
men nå skal jeg vel ikke kapre tråden.. 

Ts: 

Godt å høre at du har positive ting i livet ditt. Det høres lurt ut! Jeg har også oppdaget hvor bra det er med aktivitet. Det gjør faktisk en forskjell. Så bra du føler det sånn.
Håper du klarer å holde på den følelsen. Jeg forstår at det nok kanskje  ikke blir helt borte, men når det er som det er tror jeg det handler mye om hvordan man klarer å forholde seg til det og ved å trene og holde seg litt opptatt får man kanskje noe annet å fokusere på en stund i alle fall. 

17 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

❤️     ja jeg gjør mer av det jeg er interessert i om dagen. og jeg bruker kroppen mer , trener mer, og jeg kjenner at det kanskje er mangelen på bevegelse som har vært med og holdt depresjonen i live. jeg fungerer plutselig som da jeg var barn igjen. jeg irriterer meg ikke lenger like mye og ofte, og jeg har mer pågangsmot. har også mindre ticks. men jeg er naiv om jeg tror det er helt borte. 
Ja, jeg blir litt lei meg når jeg må handle. jeg vet ikke hva jeg skal med livet nå. jeg har aap, men hele samfunnet er jo begrenset. jeg kan jo flytte, men må på visning på nytt for den jeg snakket med sist svarer meg jo aldri, noe jeg synes er frekt. 
men nå skal jeg vel ikke kapre tråden.. 

Det var jo dårlig gjort å ikke svare. Mener du ut å handle, eller handle som i å gjøre noe? Beklager om jeg misforstår noe her🙈 

UtakknemligDiva
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo dårlig gjort å ikke svare. Mener du ut å handle, eller handle som i å gjøre noe? Beklager om jeg misforstår noe her🙈 

Som i å gjøre noe. Flytte , men det er flytting for å flytte. Lett å rosemale. Man vil liksom ha noe å flytte til også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...