Gjest kikki Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Hei Jeg er en jente på 25 år som har stygge tenner fram i over munner, dette synes jeg er veldig flaut, fordi jeg tør ikke smile, og føler meg veldig dum når jeg da er sammen med folk, og har lyst til å gjøre noe med dette, dette tror jeg er fordi, jeg har fikset framtennene før, men de har nå blitt gule der de har blitt fikset, og det går heller ikke an å pusse det bort, jeg har fryktelig tannlege skrekk, men heller en time med skrekk, enn å ikke tørre å smile og le sammen med venner, jeg lurer på hva dette ville koste, og vil en bedøvelse hjelpe mot eventuel smerte, og en ting til mine tenner virket svakere mens jeg var gravid, kan det stemme ? jeg mistet da en bit av en hjørne tann håper på svar hilsen kikki 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45959-hjelp-det-er-s%C3%A5-stygt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Jeg synes absolutt du bør gjøre noe med dette. Ikke bare vil det bety mye for din selvfølelse og sosiale adferd, men behandlingen vil kunne være enkel og relativt rimelig. Sa jeg rimelig ? I hvert fall i forhold til den gevinsten du vil få ut av det. :-) Dersom problemet er gamle, misfargede fyllinger er det lett å korrigere disse. Dersom problemet er mere omfattende kan skallfasetter av porselen eller porselenskroner på tennene være løsningen. Jeg uttaler meg nødig om priser, men en skallfasett koster 2000 - 2500 kroner, mens en porselenskrone koster ca. 4000. Dersom behovet er å korrigere fra hjørnetann til hjørnetann i overkjeven blir dette seks tenner. Så kan du regne ut selv hva dette vil koste deg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45959-hjelp-det-er-s%C3%A5-stygt/#findComment-173701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.