Gå til innhold

Jeg er så uendelig forvirret!

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret de luxe

Da jeg var ung jente hadde jeg menssykluser på bare 18-20 dager. Helsesøster på skolen syntes dette var merkelig, husker hun gav meg p-piller for å slippe å ha mens "hele tiden."

Før jeg benyttet disse pillene ble jeg og kjæresten min gravid, mao hadde jeg jo eggløsning selv om syklusene var korte. Vi fikk et vakkert barn, og dette er flere år siden. Jeg brukte p-piller etter fødselen og nå i flere år.

For et halvt år siden sluttet vi med p-pillene for å forsøke å gi vår sønn en bror eller søster. Syklusene mine var helt på bærtur etter pillene. De varierte fra 30 til 50 dager, ulikt min ungdomstid, og jeg regnet med at jeg hadde fått en ny lengde.

Denne måned er jeg på dag 5 i syklusen, mensen var ferid på dag 3. Nå, allerede, har jeg masse blankt slim, det stikker i siden, og det er helt likt eggløsningssymptomer. Men er det mulig at eggløsningen skjer allerede nå, eller lurer kroppen min meg fullstendig? Skulle naturligvis hatt el-test, men det er søndag, og jeg får ikke kjøpt noen.

Får jeg kanskje mine ungpikesykluser igjen? Kan vi forsøke å bli gravide nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45986-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-forvirret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan forsøke å bli gravid 'hele tiden' med samleie optimalt 2-3 ganger per uke. Hvis du har meget uregelmessig menstruasjon, kan du snakke med din lege om å prøve pergotime for å få eggløsning på mer faste tidspunkter. Det er vanskelig å si noe om hvordan mensen arter seg fremover.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...