Gå til innhold

Menstruasjon "på tur"

Anbefalte innlegg

Gjest hvakandetvære
Skrevet

Jeg er en 28 år gammel kvinne som lurer på noe i forbindelse med menstruasjon;

Etter å ha født en datter, fikk jeg tilbake mensen for 11 mnd. siden. Den har hele tiden vært svært reglemessig - jeg fikk altså "tilbake" min vanlige syklus på 28 dager (+/- en dag) fra første mens etter fødsel.

Denne måneden var det annerledes; Jeg fikk mens allerede i går, selv om jeg egentlig ikke skulle hatt den før på torsdag/fredag - altså 4-5 dager tidligere enn forventet.

Har du noen formening om hva som har skjedd? Jeg bruker ingen form for prevensjon som kan virke inn på menssyklusene.

Takknemlig for svar!

P.S. Andre som har ideer til hva dette kan være er velkomne til å svare :)

Videoannonse
Annonse
Gjest hvakandetvære
Skrevet

Vil neste måneds syklus komme til "normal tid", eller kan jeg gå ut fra at den vil komme 28 dager etter denne syklusen? (Altså at syklusen vil ha forskøvet seg "permanent"...)

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Vi regner normal syklus med intervaller på 21-35 dager, så du holder deg godt innen det normale. Denne gangen har eggløsningen av en eller annen grunn kommet litt tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...