Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Veit at eg må hoppe over sukker-pillene og begynne på samme farge på nytt brett. Men kva skal eg gjere når eg vil ha mensen att. Skal eg berre "hoppe over", altså begynne midt på brettet (på dei gule pillene), og fortsette som vanleg? Eller kan eg ta sukker-pillene midt i syklusen? Kor skal eg da begynne etter på, i så fall? Sistnevnte høres usannsynleg ut, det er vel truleg lite sikkert med slik triksing og miksing, men eg spør da likevel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46101-utsette-mens-med-trionetta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er ikke helt sikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt riktig, men jeg forstår det slik at du vil utsette mensen bare en liten stund? Jeg brukte selv trionetta, og når jeg ville utsette mensen, fortsatte jeg med samme farge (gul) på neste brett, slik du sa. Og så tok jeg piller i denne fargen helt til jeg ikke ville utsette lenger, da sluttet jeg å ta piller og mensen kom som vanlig etter noen dager. Etter 7 pillefrie dager begynte jeg så på et nytt brett igjen. Håper det var svar på spørsmålet ditt. (opplysningene om hvordan jeg skulle utsette mensen på denne måten fikk jeg fra personalet på apoteket)

Mette Moen, Gynekolog

Når man stopper med p-pille, kommer det menstruasjon etter et par dager, uansett hvilken pille du tar. Så starter du forfra på et nytt brett etter en uke. Det har ingen betydning om du spiser sukker-piller i denne uken eller unnlater det.

Når man stopper med p-pille, kommer det menstruasjon etter et par dager, uansett hvilken pille du tar. Så starter du forfra på et nytt brett etter en uke. Det har ingen betydning om du spiser sukker-piller i denne uken eller unnlater det.

Har denne "triksinga" noko å seie for sikkerheten?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...