Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en tendens til å få soppinfeksjon og nå er jeg 7 uker på vei og har selvfølgelig fått infeksjon igjen. Jeg vasker underlivet hver dag både med rent usåpet vann og med Laktasyd, men ingen ting ser ut til å hjelpe. Jeg fikk også flagyl av legen og det hjalp jo en god stund, men så kom det tilbake. Men det jeg lurer på er om det er noe jeg kan ta mot dette som ikke kan skade fosteret? Jeg har også prøvd canesten, både i stikkpilleform og krem. Hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46152-soppinfeksjon-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Canesten er det beste du kan bruke for soppinfeksjon, men soppen kommer gjerne tilbake straks man har avsluttet behandling. Vil derfor anbefale deg å bruke melkesykestikkpiller regelmessig i tillegg. På apoteket for du bl.a. Gynofilus e.l. Melkesyrebakteriene sørger for at surhetsgraden i skjeden er på et slikt nivå at soppen ikke trives. Det kan godt tenkes at Flagylkuren du tok, har skapt ytterligere ubalanse i slimhinnen i skjeden og dermed skapt et godt klima for sopp. Det er bra at du vasker deg med Laktasyd, vanlige såper bør unngås. Sørg for at klærne dine ikke er for trange, bruk helst bomullstruser, bruk ikke truseinnlegg, og sørg for å få luftet underlivet innimellom, f.eks. om natta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...