Gå til innhold

angående sikre perioder...

Anbefalte innlegg

Gjest KåtOgGlad

jeg lurer på når er det de sikre periodene er? når i menssyklusen? og når man har mensen, er det da man ikke kan bli gravid, eller er det da det er lettest? er litt forvirra rundet dette her jeg.... jeg tenker ikke på og bruke de "sikre" periodene som prevensjon, vil bare vite når de er for å være ekstra sikker i tillegg til kondom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46198-ang%C3%A5ende-sikre-perioder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rett før man venter mensen er sikrest. Eggløsningen kommer som regel 14 dager før mens, og egget er bare befruktningsdyktig i et døgn eller så, deretter er det sikkert ihvertfall frem til neste mens, og deretter til 5-6 dager før eggløsning.

Problemet er å finne eggløsningen. Det er _ikke_ noen god idé å bruke kalenderen. Enkle metoder er temperaturmåling og observasjon av skjedesekret. Litt mer avansert (og dyrere) er apparatet Persona. Prøv å søke på nettet, på "Natural Family Planning", "Billings method" og "Persona".

Gjest Niabra

Når man har mensen så er det vel en sikrere periode, men det er ikke 100% sikkert.Jeg ble gravid når jeg hadde mensen!

Jeg har tre barn som følge av at min kone ville bruke sikre perioder som prevansjon. Det fungerer ikke. Menns sæd lever temmelig lenge. Hørte snakk om tre uker, uten at jeg kan bekrefte det.

PS! Sitter veldig stor pris på barna alikevel. Vær forberedt hvis du alikevel vil prøve.

Jeg har tre barn som følge av at min kone ville bruke sikre perioder som prevansjon. Det fungerer ikke. Menns sæd lever temmelig lenge. Hørte snakk om tre uker, uten at jeg kan bekrefte det.

PS! Sitter veldig stor pris på barna alikevel. Vær forberedt hvis du alikevel vil prøve.

Min kusine kom til verden på tross av at moren brukte p-pille, og faren kondom.....

Hun sier at hun alltid har følt seg "u-planlagt"! *ler*

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...