Gjest frk teddy Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Noen som aner hvor det er mulig å få tak i det?? Gjerne et litt "frekt" et. Hadde vært moro å se ansiktsuttrykket på kjæresten om jeg overrasket han med musefletter og et slikt antrekk... :-) Ellers vil jeg ønske alle en god påske! *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hek Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Vet ikke jeg, men det er vel ikke så vanskelig å få tak i når du er på nett. Skriv cheerleader og søk, du før nok flere alternativer. Det er jo vært et forsøk. håper det hjalp. God påske. koz. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 På Standard festmagasin i Oslo får du kjøpt cheerleader-pomponger (dusker) og stæsj. Så i forrige uke at de har det der. Hvis du ikke bor i Oslo-området kan du sjekke ut nettsiden: http://www.festmagasinet.no Selve drakta fikser du jo greit med miniskjørt og genser i samme farge, påsydd logo - som du får kjøpt bl.a i sybutikker. Lykke til - du husker vel hva Rachel i "Friends" sa: "Dette antrekket har aldri skuffet meg". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Skal vi nå også amerikanisere seksualiteten? Kjære kvinne! Mannen din vil garantert sette pris på ditt engasjement, men vit likevel at norske menn overhode ikke har det samme forholdet til ”cheerleaders” som det amerikanske menn har. Ja, vi har sett dem på TV, men i motsetning til hos amerikanske menn, er de ikke i nærheten av å være en så rotfestet del av våre tenåringsfantasier. Jeg vil heller anbefale en Svarstad Haugland imitasjon. Nei da, akkurat det var bare kødd! ;-) Prøv noe litt kinky Lek-aktige greier. Norske menn drømte ikke om cheerleaders i tenårene, de drømt om Lek-damene etc. Litt latex tror jeg virkelig vil gjøre susen. Kommer litt an på typen din selvfølgelig. Noen vil finne det litt for vulgært, men du kjenner ham best selv. Tanyas playground har jeg hørt skal være bra. Jeg vil heller anbefale at du tar turen innom der for å finne du tror han vil like. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Skal vi nå også amerikanisere seksualiteten? Kjære kvinne! Mannen din vil garantert sette pris på ditt engasjement, men vit likevel at norske menn overhode ikke har det samme forholdet til ”cheerleaders” som det amerikanske menn har. Ja, vi har sett dem på TV, men i motsetning til hos amerikanske menn, er de ikke i nærheten av å være en så rotfestet del av våre tenåringsfantasier. Jeg vil heller anbefale en Svarstad Haugland imitasjon. Nei da, akkurat det var bare kødd! ;-) Prøv noe litt kinky Lek-aktige greier. Norske menn drømte ikke om cheerleaders i tenårene, de drømt om Lek-damene etc. Litt latex tror jeg virkelig vil gjøre susen. Kommer litt an på typen din selvfølgelig. Noen vil finne det litt for vulgært, men du kjenner ham best selv. Tanyas playground har jeg hørt skal være bra. Jeg vil heller anbefale at du tar turen innom der for å finne du tror han vil like. Så latex-antrekk og andre kjekke ting fra Tanyes playgroud er liksom mindre amerikanisert enn Cheerleader-antrekk? Latex er seksualitetens svar på bunad, det da, heilnorsk som det er? La oss bare innse en gang for alle folk må ha sine seksuelle fantsier - uten å måtte bekymre seg over om det er riktig kulturelt sett eller ei. Jeg stoler ihvertfall på at frk.teddy vet hva som skal til med mannen hennes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Skal vi nå også amerikanisere seksualiteten? Kjære kvinne! Mannen din vil garantert sette pris på ditt engasjement, men vit likevel at norske menn overhode ikke har det samme forholdet til ”cheerleaders” som det amerikanske menn har. Ja, vi har sett dem på TV, men i motsetning til hos amerikanske menn, er de ikke i nærheten av å være en så rotfestet del av våre tenåringsfantasier. Jeg vil heller anbefale en Svarstad Haugland imitasjon. Nei da, akkurat det var bare kødd! ;-) Prøv noe litt kinky Lek-aktige greier. Norske menn drømte ikke om cheerleaders i tenårene, de drømt om Lek-damene etc. Litt latex tror jeg virkelig vil gjøre susen. Kommer litt an på typen din selvfølgelig. Noen vil finne det litt for vulgært, men du kjenner ham best selv. Tanyas playground har jeg hørt skal være bra. Jeg vil heller anbefale at du tar turen innom der for å finne du tror han vil like. Fra før kan man gjøre det på spansk, gresk, tysk osv...hvorfor ikke også plukke opp noe fra USA? Om det er en del av norsk kultur eller ikke, spiller ingen rolle så lenge man har glede av det ) Og du; amerikanisering av sexlivet har vi ikke. Det helt utrolig hvilke forbud de har i enkelte stater, bl.a. mot munnsex... Ei cheerleaderjente er vel ikke så forskjellige fra disse tamburmajorene som går foran musikkorpsene når de er ute og spiler? De har skaffet meg mang en fantasi opp gjennom årene, ikke bare i tenårene...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Så latex-antrekk og andre kjekke ting fra Tanyes playgroud er liksom mindre amerikanisert enn Cheerleader-antrekk? Latex er seksualitetens svar på bunad, det da, heilnorsk som det er? La oss bare innse en gang for alle folk må ha sine seksuelle fantsier - uten å måtte bekymre seg over om det er riktig kulturelt sett eller ei. Jeg stoler ihvertfall på at frk.teddy vet hva som skal til med mannen hennes. Jeg tror rett og slett du har tatt skade av å se på Friends. ;-) Det er ingenting galt med å hente inspirasjon fra andre kulturer, faktisk er det veldig positivt, men jeg må si det er intellektuelt provoserende når det skjer så bevisstløst som tilfelle er for mye av den amerikanske kulturen vi så ukritisk innlemmer i vår egen. Vi sitter bare sløvt og mottar en overveldende flom av amerikanske kulturuttrykk. På den måten mister vi lett vår egen identitet, og det blir vanskeligere å forstå hvem vi er. Ta for eksempel friendsepisoden hvor Rachel fascineres av den nye naboen, og cheerleader-drakt-trikset kommer frem når hun diskuterer strategi og kvinnelist med venninna si. Da identifiserer du deg åpenbart med Rachel, og synes sikkert det er veldig søtt og alt det der, men da er akkurat da det begynner å bli farlig. For da glemmer du en viktig ting. Norske menn har nemlig ikke den samme kulturelle referansen som amerikanske menn. For norske menn er ikke cheerleaders i nærheten av å være det samme seksuelle symbolet som det er for amerikanske menn. Vi har ingen og har aldri hatt en cheerleadertradisjon i Norge. Selv om norske menn har sett cheerleadere og amerikansk cheerleaderkultur på TV, er vi ikke i nærheten av det samme intime forholdet til dem, som tilfellet er for amerikanske menn. Norske menn har altså ikke de samme referansene til cheerleadere som det amerikanske menn har. Dermed blir så himla galt når du, og åpenbart frk teddy, automatisk overfører dette til norsk kultur, og ønsker å overraske mennene deres i cheerleader-drakter. Skjønner du? En cheerleader-drakt vil ha en langt større symboleffekt på en amerikansk mann, enn den vil ha på en norsk mann. Når dere jenter ønsker å glede deres menn ved å pirre fantasiene deres, blir det jo meningsløst når dere da bruker en kulturell referanse norske menn ikke har. Get my point? :-) Tro du meg, Malun, skal du og frk Teddy oppnå friendsepisodens cheerleader-effekt, bør dere heller ta turen innom Tanyas Playground etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Fra før kan man gjøre det på spansk, gresk, tysk osv...hvorfor ikke også plukke opp noe fra USA? Om det er en del av norsk kultur eller ikke, spiller ingen rolle så lenge man har glede av det ) Og du; amerikanisering av sexlivet har vi ikke. Det helt utrolig hvilke forbud de har i enkelte stater, bl.a. mot munnsex... Ei cheerleaderjente er vel ikke så forskjellige fra disse tamburmajorene som går foran musikkorpsene når de er ute og spiler? De har skaffet meg mang en fantasi opp gjennom årene, ikke bare i tenårene...) Trb skriver: ”Ei cheerleaderjente er vel ikke så forskjellige fra disse tamburmajorene som går foran musikkorpsene når de er ute og spiler? De har skaffet meg mang en fantasi opp gjennom årene, ikke bare i tenårene...)” Det er så deilig når det kommer noen å understreker akkurat det jeg sier. Tusen takk trb! :-) Ei cheerleader er kanskje ikke så forskjellig fra en tamburmajor, men hun er ingen tamburmajor. Det er nettopp det som er poenget mitt, trb. Cheerleaders er et amerikansk kulturuttrykk norske menn ikke har det samme forholdet til som amerikanske menn. Den tilsvarende fantasien i Norge er jo nettopp som du sier tamburmajorer etc. Skal norske jenter bruke samme trikset som sine amerikanske søstere, kan de ikke bruke amerikansk kultur, men de må bruke norsk kultur, hvis ikke blir ikke trikset like effektivt. Skjønner du hvor jeg vil? Det er ikke cheerleaders som er din tenåringsfantasi, det er tamburmajorer. Skjønner du nå hvorfor det er så håpløst med denne hjernedøde innlemmelsen av alt amerikansk i norsk kultur? Når vi nå utsettes for denne flommen av amerikanske kulturuttrykk, er det viktig å være både bevisst og kritisk. Hvis ikke blir vi helt hjernevaska og vet til slutt ikke hvem vi er lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg tror rett og slett du har tatt skade av å se på Friends. ;-) Det er ingenting galt med å hente inspirasjon fra andre kulturer, faktisk er det veldig positivt, men jeg må si det er intellektuelt provoserende når det skjer så bevisstløst som tilfelle er for mye av den amerikanske kulturen vi så ukritisk innlemmer i vår egen. Vi sitter bare sløvt og mottar en overveldende flom av amerikanske kulturuttrykk. På den måten mister vi lett vår egen identitet, og det blir vanskeligere å forstå hvem vi er. Ta for eksempel friendsepisoden hvor Rachel fascineres av den nye naboen, og cheerleader-drakt-trikset kommer frem når hun diskuterer strategi og kvinnelist med venninna si. Da identifiserer du deg åpenbart med Rachel, og synes sikkert det er veldig søtt og alt det der, men da er akkurat da det begynner å bli farlig. For da glemmer du en viktig ting. Norske menn har nemlig ikke den samme kulturelle referansen som amerikanske menn. For norske menn er ikke cheerleaders i nærheten av å være det samme seksuelle symbolet som det er for amerikanske menn. Vi har ingen og har aldri hatt en cheerleadertradisjon i Norge. Selv om norske menn har sett cheerleadere og amerikansk cheerleaderkultur på TV, er vi ikke i nærheten av det samme intime forholdet til dem, som tilfellet er for amerikanske menn. Norske menn har altså ikke de samme referansene til cheerleadere som det amerikanske menn har. Dermed blir så himla galt når du, og åpenbart frk teddy, automatisk overfører dette til norsk kultur, og ønsker å overraske mennene deres i cheerleader-drakter. Skjønner du? En cheerleader-drakt vil ha en langt større symboleffekt på en amerikansk mann, enn den vil ha på en norsk mann. Når dere jenter ønsker å glede deres menn ved å pirre fantasiene deres, blir det jo meningsløst når dere da bruker en kulturell referanse norske menn ikke har. Get my point? :-) Tro du meg, Malun, skal du og frk Teddy oppnå friendsepisodens cheerleader-effekt, bør dere heller ta turen innom Tanyas Playground etc. Altså - det var _ikke_ jeg som ønsket å bruke cheerleader-kostyme, mannen min har overhodet ikke noen lyster i den retning og selv ville jeg nok også følt det noe søkt. Men ettersom frk teddy etterlyste det, stoler jeg på at hun vet hva som funker for henne og typen - derfor gir jeg henne de tipsene hun trenger. Går ut fra at typen til frøkna har sansen for sånt - og da er det da ikke noe galt å ønske seg det - selv om det er en del av amerikanske referanser og ikke norske? For øvrig vet jeg litt av hvert om amerikanske serier og dertilhørende referanser, både i forhold til amerikansk og norsk kultur - jeg har studert akkurat det, og jobber med å skrive om det. Blir dermed litt provosert når du tar en litt nedlatende "du synes sikkert det er søtt og sånn". Da er det nemlig du som trekker kjappe slutninger det ikke er grunnlag for å gjøre! Men jeg skal trekke pusten dypt, gå videre - og håpe at du leser innlegget mitt nå og skjønner hva jeg mener... Ok? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frk teddy Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Skal vi nå også amerikanisere seksualiteten? Kjære kvinne! Mannen din vil garantert sette pris på ditt engasjement, men vit likevel at norske menn overhode ikke har det samme forholdet til ”cheerleaders” som det amerikanske menn har. Ja, vi har sett dem på TV, men i motsetning til hos amerikanske menn, er de ikke i nærheten av å være en så rotfestet del av våre tenåringsfantasier. Jeg vil heller anbefale en Svarstad Haugland imitasjon. Nei da, akkurat det var bare kødd! ;-) Prøv noe litt kinky Lek-aktige greier. Norske menn drømte ikke om cheerleaders i tenårene, de drømt om Lek-damene etc. Litt latex tror jeg virkelig vil gjøre susen. Kommer litt an på typen din selvfølgelig. Noen vil finne det litt for vulgært, men du kjenner ham best selv. Tanyas playground har jeg hørt skal være bra. Jeg vil heller anbefale at du tar turen innom der for å finne du tror han vil like. Takk for tips, Malun og Hek! PS. dette er ment som en spøk mellom kjæresten og meg... en intern ting... bare så det er sagt. Men det er jo litt søtt å se at det provoserer noen så veldig. Det gleder meg å se at det fremdeles finnes engasjerte mennesker ;-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Trb skriver: ”Ei cheerleaderjente er vel ikke så forskjellige fra disse tamburmajorene som går foran musikkorpsene når de er ute og spiler? De har skaffet meg mang en fantasi opp gjennom årene, ikke bare i tenårene...)” Det er så deilig når det kommer noen å understreker akkurat det jeg sier. Tusen takk trb! :-) Ei cheerleader er kanskje ikke så forskjellig fra en tamburmajor, men hun er ingen tamburmajor. Det er nettopp det som er poenget mitt, trb. Cheerleaders er et amerikansk kulturuttrykk norske menn ikke har det samme forholdet til som amerikanske menn. Den tilsvarende fantasien i Norge er jo nettopp som du sier tamburmajorer etc. Skal norske jenter bruke samme trikset som sine amerikanske søstere, kan de ikke bruke amerikansk kultur, men de må bruke norsk kultur, hvis ikke blir ikke trikset like effektivt. Skjønner du hvor jeg vil? Det er ikke cheerleaders som er din tenåringsfantasi, det er tamburmajorer. Skjønner du nå hvorfor det er så håpløst med denne hjernedøde innlemmelsen av alt amerikansk i norsk kultur? Når vi nå utsettes for denne flommen av amerikanske kulturuttrykk, er det viktig å være både bevisst og kritisk. Hvis ikke blir vi helt hjernevaska og vet til slutt ikke hvem vi er lenger. Litt kverulering fra meg: er ikke disse tamburmajorene også av amerikansk opprinnelse? Ser for meg diverse Sousa-korps med slike jenter i front... Samfunnet vårt er ikke så veldig amerikanisert at det gjør noe, og når de folkene der borte kommer med noe spennende er det bare å kaste seg på. Men for all del; vi har jo våre egne bunadskledde kvinner, og dem er det en del som får tenning på! *lurer på hvem som fant på dette med lakk, lær og latex...* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg tror rett og slett du har tatt skade av å se på Friends. ;-) Det er ingenting galt med å hente inspirasjon fra andre kulturer, faktisk er det veldig positivt, men jeg må si det er intellektuelt provoserende når det skjer så bevisstløst som tilfelle er for mye av den amerikanske kulturen vi så ukritisk innlemmer i vår egen. Vi sitter bare sløvt og mottar en overveldende flom av amerikanske kulturuttrykk. På den måten mister vi lett vår egen identitet, og det blir vanskeligere å forstå hvem vi er. Ta for eksempel friendsepisoden hvor Rachel fascineres av den nye naboen, og cheerleader-drakt-trikset kommer frem når hun diskuterer strategi og kvinnelist med venninna si. Da identifiserer du deg åpenbart med Rachel, og synes sikkert det er veldig søtt og alt det der, men da er akkurat da det begynner å bli farlig. For da glemmer du en viktig ting. Norske menn har nemlig ikke den samme kulturelle referansen som amerikanske menn. For norske menn er ikke cheerleaders i nærheten av å være det samme seksuelle symbolet som det er for amerikanske menn. Vi har ingen og har aldri hatt en cheerleadertradisjon i Norge. Selv om norske menn har sett cheerleadere og amerikansk cheerleaderkultur på TV, er vi ikke i nærheten av det samme intime forholdet til dem, som tilfellet er for amerikanske menn. Norske menn har altså ikke de samme referansene til cheerleadere som det amerikanske menn har. Dermed blir så himla galt når du, og åpenbart frk teddy, automatisk overfører dette til norsk kultur, og ønsker å overraske mennene deres i cheerleader-drakter. Skjønner du? En cheerleader-drakt vil ha en langt større symboleffekt på en amerikansk mann, enn den vil ha på en norsk mann. Når dere jenter ønsker å glede deres menn ved å pirre fantasiene deres, blir det jo meningsløst når dere da bruker en kulturell referanse norske menn ikke har. Get my point? :-) Tro du meg, Malun, skal du og frk Teddy oppnå friendsepisodens cheerleader-effekt, bør dere heller ta turen innom Tanyas Playground etc. "Når dere jenter ønsker å glede deres menn ved å pirre fantasiene deres, blir det jo meningsløst når dere da bruker en kulturell referanse norske menn ikke har. Get my point? :-) " Hva da med haremsfantasier? De kommer jo også fra kulturer utenfor den norske, det samme med magedanserinner som er helt unaturlig for norske menn osv. Litt surmaget kritikk fra meg: Det må ikke bli slik at vi blir paranoide bare noe kommer fra USA. Dessuten er USA summen av alt det europeiske, bare foredlet og gjort kommersielt. Jeg synes disse "duskedamene" er lekre, uansett kulturforskjeller eller ikke, og i tillegg til dette med tamburmajorer, kan man vel si at de oppfyller diverse "schoolgirl"-fantasier? De er jo heller ikke så veldig ulike uniformene fra engelske kostskoler (bortsett fra fargevalget), og for alt jeg vet er det nettopp derfra yankeene har hentet inspirasjonen...) Men prinsippielt er jeg enig i at det er hjernedødt å ta imot impulser fra andre kulturer når vi har egen, og det gjelder uansett hvor impulsene kommer fra. At det igjen er spennende, er en annen side av saken... *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Takk for tips, Malun og Hek! PS. dette er ment som en spøk mellom kjæresten og meg... en intern ting... bare så det er sagt. Men det er jo litt søtt å se at det provoserer noen så veldig. Det gleder meg å se at det fremdeles finnes engasjerte mennesker ;-) Mvh Det er ikke provoserende lenger nå som du formodentlig forstår hva jeg mener. Jeg ble bare stygt redd for at du ikke forstod at cheerleader-drakter har en betydelig mindre seksuell symboleffekt på norske menn, enn hva som er tilfelle for amerikanske menn. Med andre ord trodde jeg du hadde latt deg inspirere av et eller annet amerikansk du hadde sett på TV. Ikke at det er noe galt i det, men svært mange av oss sitter bare passivt og mottar den enorme flommen av amerikanske kulturuttrykk, uten å se dette i sammenheng med sin egen kultur. Da blir det enda vanskeligere å få en forståelse for hvem man er, og når man ikke vet hvem man er, forekommer det lett slike misforståelser som at cheerleader-drakt-trikset umodifisert kan overføres til Norge. Det kan det altså ikke. Skal det oppnå samme effekt i Norge, må det altså modifiseres litt. Svaret mitt til deg handlet ikke om annet enn det. Jeg ønsker deg nemlig ingenting annet enn et så godt sexliv med mannen din som over hodet mulig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Altså - det var _ikke_ jeg som ønsket å bruke cheerleader-kostyme, mannen min har overhodet ikke noen lyster i den retning og selv ville jeg nok også følt det noe søkt. Men ettersom frk teddy etterlyste det, stoler jeg på at hun vet hva som funker for henne og typen - derfor gir jeg henne de tipsene hun trenger. Går ut fra at typen til frøkna har sansen for sånt - og da er det da ikke noe galt å ønske seg det - selv om det er en del av amerikanske referanser og ikke norske? For øvrig vet jeg litt av hvert om amerikanske serier og dertilhørende referanser, både i forhold til amerikansk og norsk kultur - jeg har studert akkurat det, og jobber med å skrive om det. Blir dermed litt provosert når du tar en litt nedlatende "du synes sikkert det er søtt og sånn". Da er det nemlig du som trekker kjappe slutninger det ikke er grunnlag for å gjøre! Men jeg skal trekke pusten dypt, gå videre - og håpe at du leser innlegget mitt nå og skjønner hva jeg mener... Ok? ;o) Ok, den ”søt-kommentaren” var kanskje litt nedlatende. Det beklager jeg, men like fullt mener jeg setningen antyder et ikke helt unormalt situasjonsforløp. Hvis du studere dette burde jo du være den som best forstår at cheerleader-drakt-trikset i den aktuelle Friendsepisoden, ikke lar overføre til Norge uten at ”trikset” modifiseres til norske forhold. I den forbindelse vil jeg spørre hva du vil med studiene dine? Skal dette være noe internt for spesielt innvidde akademikere, eller har du mer praktisk og nyttig i tankene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Litt kverulering fra meg: er ikke disse tamburmajorene også av amerikansk opprinnelse? Ser for meg diverse Sousa-korps med slike jenter i front... Samfunnet vårt er ikke så veldig amerikanisert at det gjør noe, og når de folkene der borte kommer med noe spennende er det bare å kaste seg på. Men for all del; vi har jo våre egne bunadskledde kvinner, og dem er det en del som får tenning på! *lurer på hvem som fant på dette med lakk, lær og latex...* Hvem er paranoid her, trb? Du viser stor paranoia når du antyder jeg hater alt amerikansk, bare fordi jeg kommer med kritikk av den automatiske og ukritiske innlemmelsen av alt amerikansk i vår egen kultur. Det må være lov å påpeke at den voldsomme daglige flommen av amerikanske kulturuttrykk påkaller bevissthet og tankeprosesser, uten at man beskyldes for å være Usa-hater av den grunn. Når det gjelder harem trengte man neppe å fornorske den tanken i særlig grad. De fleste menn liker jenter, og for de fleste menn er mange jenter og et stort sextilbud en tiltrekkende tanke. :-) Og selvfølgelig vet jeg at alt amerikansk har europeisk opprinnelse, men at de skal ha foredlet dette er en påstand du for stå for selv. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frk teddy Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Det er ikke provoserende lenger nå som du formodentlig forstår hva jeg mener. Jeg ble bare stygt redd for at du ikke forstod at cheerleader-drakter har en betydelig mindre seksuell symboleffekt på norske menn, enn hva som er tilfelle for amerikanske menn. Med andre ord trodde jeg du hadde latt deg inspirere av et eller annet amerikansk du hadde sett på TV. Ikke at det er noe galt i det, men svært mange av oss sitter bare passivt og mottar den enorme flommen av amerikanske kulturuttrykk, uten å se dette i sammenheng med sin egen kultur. Da blir det enda vanskeligere å få en forståelse for hvem man er, og når man ikke vet hvem man er, forekommer det lett slike misforståelser som at cheerleader-drakt-trikset umodifisert kan overføres til Norge. Det kan det altså ikke. Skal det oppnå samme effekt i Norge, må det altså modifiseres litt. Svaret mitt til deg handlet ikke om annet enn det. Jeg ønsker deg nemlig ingenting annet enn et så godt sexliv med mannen din som over hodet mulig. :-) Takk Yngve, sex livet er topp og jeg håper det fortsetter slik! Jeg forstår poenget ditt. I alle fall til en viss grad. Fortsatt god påske! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Hvem er paranoid her, trb? Du viser stor paranoia når du antyder jeg hater alt amerikansk, bare fordi jeg kommer med kritikk av den automatiske og ukritiske innlemmelsen av alt amerikansk i vår egen kultur. Det må være lov å påpeke at den voldsomme daglige flommen av amerikanske kulturuttrykk påkaller bevissthet og tankeprosesser, uten at man beskyldes for å være Usa-hater av den grunn. Når det gjelder harem trengte man neppe å fornorske den tanken i særlig grad. De fleste menn liker jenter, og for de fleste menn er mange jenter og et stort sextilbud en tiltrekkende tanke. :-) Og selvfølgelig vet jeg at alt amerikansk har europeisk opprinnelse, men at de skal ha foredlet dette er en påstand du for stå for selv. ;-) "Hvem er paranoid her, trb? Du viser stor paranoia når du antyder jeg hater alt amerikansk, bare fordi jeg kommer med kritikk av den automatiske og ukritiske innlemmelsen av alt amerikansk i vår egen kultur." -Jeg har ikke sagt at du hater alt amerikansk, men det virker litt rart å ta avstand fra noe pga at det kommer fra USA. Dette sier du selv: "Skjønner du nå hvorfor det er så håpløst med denne hjernedøde innlemmelsen av alt amerikansk i norsk kultur?" -Hvorfor er denne innlemmelsen så hjernedød? Vi tar jo inn over oss impulser fra all verdens land, så hvorfor ikke USA som er det landet som står oss nærmest etter Sverige, Island og Storbritannia? Amerikansk kultur har vi adoptert helt siden etter 2. verdenskrig: hamburgere, ytringsfrihet, musikk, tv-vaner, typen fornøyelser osv. Er det noen lands kultur/tankegang du mener det IKKE er feil å ta inn over oss? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Trb skriver: ”Ei cheerleaderjente er vel ikke så forskjellige fra disse tamburmajorene som går foran musikkorpsene når de er ute og spiler? De har skaffet meg mang en fantasi opp gjennom årene, ikke bare i tenårene...)” Det er så deilig når det kommer noen å understreker akkurat det jeg sier. Tusen takk trb! :-) Ei cheerleader er kanskje ikke så forskjellig fra en tamburmajor, men hun er ingen tamburmajor. Det er nettopp det som er poenget mitt, trb. Cheerleaders er et amerikansk kulturuttrykk norske menn ikke har det samme forholdet til som amerikanske menn. Den tilsvarende fantasien i Norge er jo nettopp som du sier tamburmajorer etc. Skal norske jenter bruke samme trikset som sine amerikanske søstere, kan de ikke bruke amerikansk kultur, men de må bruke norsk kultur, hvis ikke blir ikke trikset like effektivt. Skjønner du hvor jeg vil? Det er ikke cheerleaders som er din tenåringsfantasi, det er tamburmajorer. Skjønner du nå hvorfor det er så håpløst med denne hjernedøde innlemmelsen av alt amerikansk i norsk kultur? Når vi nå utsettes for denne flommen av amerikanske kulturuttrykk, er det viktig å være både bevisst og kritisk. Hvis ikke blir vi helt hjernevaska og vet til slutt ikke hvem vi er lenger. "Når vi nå utsettes for denne flommen av amerikanske kulturuttrykk, er det viktig å være både bevisst og kritisk. Hvis ikke blir vi helt hjernevaska og vet til slutt ikke hvem vi er lenger." -Dette gjelder vel ikke BARE amerikanske kulturuttrykk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Ok, den ”søt-kommentaren” var kanskje litt nedlatende. Det beklager jeg, men like fullt mener jeg setningen antyder et ikke helt unormalt situasjonsforløp. Hvis du studere dette burde jo du være den som best forstår at cheerleader-drakt-trikset i den aktuelle Friendsepisoden, ikke lar overføre til Norge uten at ”trikset” modifiseres til norske forhold. I den forbindelse vil jeg spørre hva du vil med studiene dine? Skal dette være noe internt for spesielt innvidde akademikere, eller har du mer praktisk og nyttig i tankene? I ditt svar til malun skriver du: "Hvis du studere dette burde jo du være den som best forstår at cheerleader-drakt-trikset i den aktuelle Friendsepisoden, ikke lar overføre til Norge uten at ”trikset” modifiseres til norske forhold." -Må ikke alle kultrurutrykk fra all verdens land som kommer hit modifiseres til norske forhold? Yngve; jeg aner en negativ holdning utelukkende til det som er amerikansk. Stemmer dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Det er ikke provoserende lenger nå som du formodentlig forstår hva jeg mener. Jeg ble bare stygt redd for at du ikke forstod at cheerleader-drakter har en betydelig mindre seksuell symboleffekt på norske menn, enn hva som er tilfelle for amerikanske menn. Med andre ord trodde jeg du hadde latt deg inspirere av et eller annet amerikansk du hadde sett på TV. Ikke at det er noe galt i det, men svært mange av oss sitter bare passivt og mottar den enorme flommen av amerikanske kulturuttrykk, uten å se dette i sammenheng med sin egen kultur. Da blir det enda vanskeligere å få en forståelse for hvem man er, og når man ikke vet hvem man er, forekommer det lett slike misforståelser som at cheerleader-drakt-trikset umodifisert kan overføres til Norge. Det kan det altså ikke. Skal det oppnå samme effekt i Norge, må det altså modifiseres litt. Svaret mitt til deg handlet ikke om annet enn det. Jeg ønsker deg nemlig ingenting annet enn et så godt sexliv med mannen din som over hodet mulig. :-) I ditt svar til frk teddy: "Ikke at det er noe galt i det, men svært mange av oss sitter bare passivt og mottar den enorme flommen av amerikanske kulturuttrykk, uten å se dette i sammenheng med sin egen kultur. Da blir det enda vanskeligere å få en forståelse for hvem man er, og når man ikke vet hvem man er, forekommer det lett slike misforståelser som at cheerleader-drakt-trikset umodifisert kan overføres til Norge. Det kan det altså ikke. Skal det oppnå samme effekt i Norge, må det altså modifiseres litt. " ???????????????? Jeg synes nå fremdeles du er paranoid.... Hvorfor så fiksert på at det er amerikanske kulturutrykk som kommer inn over oss? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/#findComment-175662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.