Gjest Yngve Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 I ditt svar til frk teddy: "Ikke at det er noe galt i det, men svært mange av oss sitter bare passivt og mottar den enorme flommen av amerikanske kulturuttrykk, uten å se dette i sammenheng med sin egen kultur. Da blir det enda vanskeligere å få en forståelse for hvem man er, og når man ikke vet hvem man er, forekommer det lett slike misforståelser som at cheerleader-drakt-trikset umodifisert kan overføres til Norge. Det kan det altså ikke. Skal det oppnå samme effekt i Norge, må det altså modifiseres litt. " ???????????????? Jeg synes nå fremdeles du er paranoid.... Hvorfor så fiksert på at det er amerikanske kulturutrykk som kommer inn over oss? Det er ikke fordi det er amerikansk, trb. :-) Det er fordi det er en flom, en flom av tilnærmet bibelske proporsjoner. Vet du hvordan man hjernevasker mennesker, trb? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/page/2/#findComment-175696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Det er ikke fordi det er amerikansk, trb. :-) Det er fordi det er en flom, en flom av tilnærmet bibelske proporsjoner. Vet du hvordan man hjernevasker mennesker, trb? Ja, jeg vet hvordan hjernevask foregår, men den "påvirkningen" som skjer fra USA er ganske fjernt fra hjernevask. Den negative betydningen av det er ganske så overdrevet. Hjernevask skjer på den måten at man bl.a setter i verk et propagandasystem for å fortelle hva som er rett og galt. Dette brukes også av de som er motstandere av diverse ting; de framhever det negative med dette, og bruker alle slags argumenter som høres "riktige" ut. Dine argumenter i denne sammenhengen vil jeg si er starten på hjernevasking, spesielt når ditt "hovedpoeng", nemlig kampen mot amerikansk påvirkning, blir så framtredende i denne tråden. Nå synes jeg du skal svare på noen konkrete spørsmål: 1) Ville det vært mere akseptabelt hvis det dreide seg om en engelsk skolejenteuniform? 2) Ville det vært mere akseptabelt om det dreide seg om en fantasi ang tyrkiske magedanserinner? Eg berre undrast... ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/page/2/#findComment-175704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Ok, den ”søt-kommentaren” var kanskje litt nedlatende. Det beklager jeg, men like fullt mener jeg setningen antyder et ikke helt unormalt situasjonsforløp. Hvis du studere dette burde jo du være den som best forstår at cheerleader-drakt-trikset i den aktuelle Friendsepisoden, ikke lar overføre til Norge uten at ”trikset” modifiseres til norske forhold. I den forbindelse vil jeg spørre hva du vil med studiene dine? Skal dette være noe internt for spesielt innvidde akademikere, eller har du mer praktisk og nyttig i tankene? Jeg er ferdigstudert for noen år siden - innen medievitenskap og journalistikk, blant annet. I den sammenheng kom amerikanske serier/filmer inn i bildet - jeg fordypet meg bl.a. i Hollywoods kvinnebilde. Nå jobber jeg som journalist og skriver om underholdning, fjernsyn og film. Der bruker jeg selvsagt utdannelsen min matnyttig. Glad for at du skjønner poenget mitt bedre nå - jeg er selvsagt klar over at de fleste norske menn ikke har noe særlig forhold til den amerikanske cheerleaderen (feks min mann, som nevnt) - men jeg gikk som nevnt ut fra at frk teddy visste litt hva hun drev med - og at det var en morsom greie for å sprite opp litt. Det bekrefter hun jo også i innlegget sitt til deg lenger oppe her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46280-cheerleader-antrekk/page/2/#findComment-175949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.