Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Hvorfor blir noen kvinner, etter mange års samliv plutselig blottet for lyst? Jeg snakker om den gamle "vondt i hodet" regelen. Min partner var tidligere aktiv seksuelt, men i de siste 2-3 årene (av 8 års bekjentskap) blitt mer og mer avisende. selv om hun viser at hun liker det når vi først har kommet i gang. Nå er det mest spennende hun tolererer, bytte av hvem som ligger på topp. Hun vil ikke ha forspill engang. Jeg forstår ikke dette??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Forslag til årsaker: 7-årskrise, små barn som suger krefter, huset flyter, slit og strev med økonomien, forelskelsen har gått over og hverdagsstøvet senket seg, rutiner og lite rom for det impulsive, avstandsforelskelser overfor andre, hun får deg nårsomhelst og tar deg for gitt, hun er ikke hissig på deg lenger, følelser kjølner... Har ingen gode råd. Men sjekk lista om det er noe å ta tak i. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/#findComment-175568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Forslag til årsaker: 7-årskrise, små barn som suger krefter, huset flyter, slit og strev med økonomien, forelskelsen har gått over og hverdagsstøvet senket seg, rutiner og lite rom for det impulsive, avstandsforelskelser overfor andre, hun får deg nårsomhelst og tar deg for gitt, hun er ikke hissig på deg lenger, følelser kjølner... Har ingen gode råd. Men sjekk lista om det er noe å ta tak i. Lykke til! Takker favn. Skal tenke over listen din. Etter mange år sammen har jeg gjort noe usansynlig dumt på grunn av dette (frustrasjon). Hadde sex med en tilfeldig. Fikk Klamydia på grunn av dette, selv om jeg brukte kondom. Forstår ikke hvordan. Håper jeg ikke har fått noe annet også. Får svar på prøvene etter påske. Oppsøkte det ikke engang, men fikk muligheten midt i fanget når jeg var irritert og frustrert. Nå kommer den sure svie. Det er mulig det går bra dette og hvis det bare er klamydia og ikke noe annet mer alvorlig. Har ikke hatt noen annen på disse 8 årene på tross av mange muligheter. Ikke har jeg savnet det heller, så lenge vi hadde et noenlunde godt sexliv hjemme. Frustrert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/#findComment-175571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helene harefrøken Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Takker favn. Skal tenke over listen din. Etter mange år sammen har jeg gjort noe usansynlig dumt på grunn av dette (frustrasjon). Hadde sex med en tilfeldig. Fikk Klamydia på grunn av dette, selv om jeg brukte kondom. Forstår ikke hvordan. Håper jeg ikke har fått noe annet også. Får svar på prøvene etter påske. Oppsøkte det ikke engang, men fikk muligheten midt i fanget når jeg var irritert og frustrert. Nå kommer den sure svie. Det er mulig det går bra dette og hvis det bare er klamydia og ikke noe annet mer alvorlig. Har ikke hatt noen annen på disse 8 årene på tross av mange muligheter. Ikke har jeg savnet det heller, så lenge vi hadde et noenlunde godt sexliv hjemme. Frustrert Tror kona di er utro jeg og at det er hun som har smittet deg med klamydia!! MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/#findComment-175585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 Takker favn. Skal tenke over listen din. Etter mange år sammen har jeg gjort noe usansynlig dumt på grunn av dette (frustrasjon). Hadde sex med en tilfeldig. Fikk Klamydia på grunn av dette, selv om jeg brukte kondom. Forstår ikke hvordan. Håper jeg ikke har fått noe annet også. Får svar på prøvene etter påske. Oppsøkte det ikke engang, men fikk muligheten midt i fanget når jeg var irritert og frustrert. Nå kommer den sure svie. Det er mulig det går bra dette og hvis det bare er klamydia og ikke noe annet mer alvorlig. Har ikke hatt noen annen på disse 8 årene på tross av mange muligheter. Ikke har jeg savnet det heller, så lenge vi hadde et noenlunde godt sexliv hjemme. Frustrert Hvis du var påpasselig med kondomet, er det helene harefrøken sier nærliggende: At kona di også har hatt seg på si'. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/#findComment-175596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei! Jeg ser du har fått noen tips og mulige forklaringer på redusert sexlyst hos din partner. I tillegg vil jeg komme med et spørsmål. Er dere flinke til å være sammen bare dere to som par? Dyrker dere parforholdet? Samspillet kan bli kjedelig etter noen år, og det trenger fornyelse stadig vekk. Kanskje det er noe å tenke over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/#findComment-175926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hille Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Takker favn. Skal tenke over listen din. Etter mange år sammen har jeg gjort noe usansynlig dumt på grunn av dette (frustrasjon). Hadde sex med en tilfeldig. Fikk Klamydia på grunn av dette, selv om jeg brukte kondom. Forstår ikke hvordan. Håper jeg ikke har fått noe annet også. Får svar på prøvene etter påske. Oppsøkte det ikke engang, men fikk muligheten midt i fanget når jeg var irritert og frustrert. Nå kommer den sure svie. Det er mulig det går bra dette og hvis det bare er klamydia og ikke noe annet mer alvorlig. Har ikke hatt noen annen på disse 8 årene på tross av mange muligheter. Ikke har jeg savnet det heller, så lenge vi hadde et noenlunde godt sexliv hjemme. Frustrert Huff og huff, dere har jammen rotet det til for dere! Jeg vil føye til noen ting: 1: Uansett hvem som har skylda, hvis du har klamydia så har også HUN det! Men kanskje vet hun det ikke enda, dermed er du NØDT til å fortelle henne det så hun får behandling. Ellers kan hun bli steril! 2: Og da må du nok også fortelle at du har vært utro. Og kanskje kan det da passe bra å spørre henne om hun har vært det også. Ikke vær anklagende, du sitter i glasshus selv og bør ikke kaste stein. Og hennes manglende lyst er heller ingen god unnskyldning for deg! Uansett blir nok dette ingen hyggelig samtale... 3: Hvis ikke forholdet ryker på grunn av dette, har jeg noen ting å føye til på listen til "favn": P-pillebruk kan ofte drepe lysten til kvinner helt. Prøv å kutte dem ut i minst tre måneder. Masete og anklagende kjærester er heller ikke bra. La henne få noen uker "fri" fra stadig mas om sex slik at hun selv rekker å tenke over om hun har lyst. Men gi henne kos og klem- uten baktanker om mer! Tenk om DU hadde vært impotent og hun stadig maste og klaget på deg! Også kvinner kan bli "impotente" på grunn av prestasjonsangst! Tar du henne for gitt? Er det slutt på komplimenter, oppmerksomhet og lange kyss? Har du falt tilbake til gamle ungkarsvaner når det gjelder (u)renslighet? Vet du hvordan hun vil ha det i senga, eller bare TROR du at du vet det? Hvis hun ikke er riktig fornøyd, er det nok slutt på at forelskelsen dekker over misnøyen nå etter 8 år! Vi kvinner er ofte så dumme (eller sjenerte) at vi tror at mannen forstår oss uten at vi behøver å si det rett ut, eller hvis vi bare gir hint. Men det gjør de aldri! Håper dere kommer over denne krisen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46314-kvinner-uten-lyst/#findComment-188070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.