Gå til innhold

amming og menstruasjon


Gjest linda

Anbefalte innlegg

Gjest linda

Jeg har ammet jenta mi i 13,5 mnd. Dag og natt. I det siste har hun blitt ammet ganske mye fordi hun har vært litt syk. Jeg fikk menstruasjonen tilbake da hun var 7 mnd. og har da hatt regelmessig og normal mens. Men denne gangen var ting annderledes. mensen kom til normal tid ,men den førte mensdagen var veldig sspesiell. det var bare litt blod som kom og neste morgen kom det en del , men det virker som om den har tenkt å stoppe opp litt. jeg har vanlige smerter nederst i magen.

Lurer på om det er ammingen som gjør det? Og kan jeg miste menstruasjonen igjen når jeg ammer så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke, men jeg ammer dag og natt ennå og sneipen ble to sist uke, min mens kom tilbake etter ni mnd og var regelmessig en stund forsvant i to mnd og ble regelmessig i gjen for igjenn å begynne å tulle. Min lege mente det hadde forbindelse med fortsatt amming tror ikke man mister mensen helt, men uregelmessighet har det hvertfall vært hos meg.

For meg er det greit ,men det gjør jo sex livet litt mer "spennende" er ikke helt klar for en ny graviditet ennå. det begynner å gå seg til nå jeg merker godt når jeg har eggløsning etter år med barnløshet og mensen kommer alltid ca fjorten dager etter så jeg slipper pinlige overaskelser i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...