Gå til innhold

Kan man komme uskadet gjennom å være prostituert?

Anbefalte innlegg

Eller blir alle skadet av det? Jeg hadde en venn, hun prostituerte seg. Men hun var skadet. Hadde veldig sær oppførsel. Hun hadde ingen grunn til å gjøre det, da hun kom fra en høyere middelklasse-bakgrunn, og dessuten ikke var stoff-avhengig.

Anonymkode: c725b...f7b

Fortsetter under...

Prostitusjon er jo så mye. Alt fra en heltidsaktivitet uten seleksjon på hvem en selger seg til, til sporadisk sugardating med en person en uansett kunne tenke seg å ha sex med. Med det skjønner en også at skadevirkningene varierer fra svært store til null.

Jeg vil vel tro at kjærlighetsevnen hos den som driver med dette kan bli påvirket ja. Det vil si evnen til omsorg og å bry seg om andre.  Prostitusjon handler per definisjon om å utføre seksuelle tjenester mot betaling. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eller blir alle skadet av det? Jeg hadde en venn, hun prostituerte seg. Men hun var skadet. Hadde veldig sær oppførsel. Hun hadde ingen grunn til å gjøre det, da hun kom fra en høyere middelklasse-bakgrunn, og dessuten ikke var stoff-avhengig.

Og du vet med sikkerhet at hun ikke hadde noen grunner til å prostituere seg? Seksuelt misbruk som barn er noe som ofte ligger bak f.eks...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

jeg gjør det også,har ingen grunn til å gjøre det men føler meg kul :D 

Anonymkode: 059d3...e0e

Lillemus skrev (8 timer siden):

Og du vet med sikkerhet at hun ikke hadde noen grunner til å prostituere seg? Seksuelt misbruk som barn er noe som ofte ligger bak f.eks...

Hun er bare veldig spesiell. Hun har personlighetsforstyrrelse. Ganske lav empati, en historie med å svindle, og å bli svindlet. Overgrep er jeg usikker på.

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er bare veldig spesiell. Hun har personlighetsforstyrrelse. Ganske lav empati, en historie med å svindle, og å bli svindlet. Overgrep er jeg usikker på.

Jeg er usikker MTP overgrep, fordi det er ganske mange beskyldninger som blir trukket, og  så tatt frem igjen. Personen lyver ganske mye, og bruker historier om vold og sånn til å få sympati. Også rene løgner, dvs hun innrømmer senere att hun løy. Hun er dømt for falsk forklaring blant annet.

AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 23.40):

Hei!

Jeg tror alle blir « skadet» av å selge kroppen sin for penger til andre.

grad av skade, varierer vel med personlighet, bakgrunn, type prostitusjon, og miljø man er i.

Men jeg tror at å selge kroppen sin, enten man vil bare gå på fine restauranter og få fine klær… eller om man må det mer pga av stoffavhengighet eller andre grunner, jeg tror det påvirker og skader på mange plan, personlighet, syn på livet, og kanskje møter man først disse problemene når man treffer den man vil dele livet sitt med, eller den dagen det går opp for en at livet er så mye mer enn materialisme.

Jeg tror ikke det er så enkelt som at man kobler ut sitt salg av kroppen sin, når man møter den man virkelig vil være nær, eller når livet står der i sin prakt foran en, og man blir minnet om at en gang byttet jeg min kropp mot en Louis Vuitton veske.

jeg tror ikke heller det er så lett å skru av fortidens salg av egen kropp når man finner den man vil leve med.

Jeg tror salg av ens egen kropp for de fleste er  skadelig, og jeg tror ikke mange forstår det kanskje før de blir, mer modne, får mer perspektiv, får mer tak i hva som gjør en hel og lykkelig og i balanse.

jeg tror skadene prostitusjon medfører er variable, men jeg ville verken tatt sjansen på å selge min kropp, like lite som eg ville tatt sjansen på å kjøpe en annens kropp.

Til det bryr jeg for mye både om både meg selv om mitt medmenneske. Til det er ansvaret for både mine medmennesker og meg selv så tilstedeværende, at jeg tar ikke den sjansen på å såre og skade, mest av alt en annen, men også meg selv.

Madelenemie skrev (På 15.2.2022 den 21.11):

Hei!

Jeg tror alle blir « skadet» av å selge kroppen sin for penger til andre.

grad av skade, varierer vel med personlighet, bakgrunn, type prostitusjon, og miljø man er i.

Men jeg tror at å selge kroppen sin, enten man vil bare gå på fine restauranter og få fine klær… eller om man må det mer pga av stoffavhengighet eller andre grunner, jeg tror det påvirker og skader på mange plan, personlighet, syn på livet, og kanskje møter man først disse problemene når man treffer den man vil dele livet sitt med, eller den dagen det går opp for en at livet er så mye mer enn materialisme.

Jeg tror ikke det er så enkelt som at man kobler ut sitt salg av kroppen sin, når man møter den man virkelig vil være nær, eller når livet står der i sin prakt foran en, og man blir minnet om at en gang byttet jeg min kropp mot en Louis Vuitton veske.

jeg tror ikke heller det er så lett å skru av fortidens salg av egen kropp når man finner den man vil leve med.

Jeg tror salg av ens egen kropp for de fleste er  skadelig, og jeg tror ikke mange forstår det kanskje før de blir, mer modne, får mer perspektiv, får mer tak i hva som gjør en hel og lykkelig og i balanse.

jeg tror skadene prostitusjon medfører er variable, men jeg ville verken tatt sjansen på å selge min kropp, like lite som eg ville tatt sjansen på å kjøpe en annens kropp.

Til det bryr jeg for mye både om både meg selv om mitt medmenneske. Til det er ansvaret for både mine medmennesker og meg selv så tilstedeværende, at jeg tar ikke den sjansen på å såre og skade, mest av alt en annen, men også meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...