Gå til innhold

Magekramper høyre side

Anbefalte innlegg

Hei

I noen år har jeg hatt jevnlige kramper på høyre siden av magen nedenfor ribbeina. Det er konstanterer at det ikke er Galleblære. Det kjennes ut som om tarmen krøller seg. På en smerteskala fra 1-10 vil jeg si at det er 8-9 i 30-60 sekunder og flater ut til 2 i løpet av krampen. Krampen kan gjenta seg flere ganger. I disse tilfellene blir jeg veldig redd. Krampen er ofte utløst av at jeg bøyer meg, strammer magemuskler eller legger meg og vrir kroppen litt «galt». Når jeg kjenner på magen kjennes det som om tarmen er steinhard og spenner seg (som i en krøll) eller muskel i fullt krampespenn. Det hjelper noen ganger å strekke ut magen, men som oftes gjentar krampen seg 2-3 ganger før det gir seg. Ingen leger syntes dette er noe å bry seg om. Jeg har sjekket at det ikke er galleblæra. For meg er det et meget plagsomt og medfører høy smerte og redsel. Har noen opplevd det samme eller er det en lege her som vet hva dette er? 

Anonymkode: f22ae...cec

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465458-magekramper-h%C3%B8yre-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei

I noen år har jeg hatt jevnlige kramper på høyre siden av magen nedenfor ribbeina. Det er konstanterer at det ikke er Galleblære. Det kjennes ut som om tarmen krøller seg. På en smerteskala fra 1-10 vil jeg si at det er 8-9 i 30-60 sekunder og flater ut til 2 i løpet av krampen. Krampen kan gjenta seg flere ganger. I disse tilfellene blir jeg veldig redd. Krampen er ofte utløst av at jeg bøyer meg, strammer magemuskler eller legger meg og vrir kroppen litt «galt». Når jeg kjenner på magen kjennes det som om tarmen er steinhard og spenner seg (som i en krøll) eller muskel i fullt krampespenn. Det hjelper noen ganger å strekke ut magen, men som oftes gjentar krampen seg 2-3 ganger før det gir seg. Ingen leger syntes dette er noe å bry seg om. Jeg har sjekket at det ikke er galleblæra. For meg er det et meget plagsomt og medfører høy smerte og redsel. Har noen opplevd det samme eller er det en lege her som vet hva dette er? 

Anonymkode: f22ae...cec

Det er ingen leger som svarer her inne lengre, dessverre. Kan det være en tarmslyng som (heldigvis!) retter seg kjapt ut igjen?

Lillemus skrev (50 minutter siden):

Det er ingen leger som svarer her inne lengre, dessverre. Kan det være en tarmslyng som (heldigvis!) retter seg kjapt ut igjen?

Hei. Kan bare si at det føltes slik for meg og hadde de samme problemene som deg når jeg gikk på betennelsesdempende. Husker ikke hva medisinen het men tror jeg hadde tarmslyng. Gikk på en kur og jeg hovnet opp og fikk en kul på magen, hver gang jeg spiste så begynte jeg å spy konstant fordi jeg var så forstopps at tarmene klemte på magesekken. Bruker du noen medisiner som dette? Eller kan du være forstoppet? 

Anonymkode: 26a86...d4e

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Kan bare si at det føltes slik for meg og hadde de samme problemene som deg når jeg gikk på betennelsesdempende. Husker ikke hva medisinen het men tror jeg hadde tarmslyng. Gikk på en kur og jeg hovnet opp og fikk en kul på magen, hver gang jeg spiste så begynte jeg å spy konstant fordi jeg var så forstopps at tarmene klemte på magesekken. Bruker du noen medisiner som dette? Eller kan du være forstoppet? 

Archrotech eller noe sånt tror jeg det her, var en forn for diclofenac. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Legg svaret ditt direkte fra startinnlegget du, nå er det jeg som får beskjed om at du har svart og ikke trådstarter. 😊

Gjest Anonym 2

Jeg har også i mange år hatt sånn smerte under høyre ribbein. Jeg får det bare når jeg bøyer meg ned eller tar på sokken på høyre ben, for da drar jeg opp benet på den siden. Når jeg da strekker meg ut, forsvinner smerten langsomt. Det skjer ikke hver gang. Når jeg kjenner på stedet det gjør vondt, kjenner jeg ingenting. Det er mykt og det kjennes ikke ut som det er noe der. Jeg har aldri sagt det til noen lege, men jeg har ikke fått det verre. Jeg kan ikke forklare hva det kan være, bare at jeg har noe av det samme. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...