Gå til innhold

Vektoppgang tross massiv trening.

Anbefalte innlegg

Jeg trener så og si hver dag både kondisjon og styrke. Etter jeg begynte med dette , har jeg gått opp to kilo! Hvordan er dette mulig, og jeg spiser sunt. Du mister motivasjon når dette skjer, men jeg gir meg ikke. Jeg har en BMI PÅ 29,8. Så bør ned minst 10 kg. Noen som har noen gode råd? Jeg har trent jevnlig i minst 10 år. Men nå er motgangen størst. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465472-vektoppgang-tross-massiv-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok rett, men livvidden har også økt. Det er ihvertfall ikke bra. Jeg trener styrke og kondisjon tre ganger i uka . Så går jeg en time fire dager i uka. Med mye motbakker. Men jeg tar medisiner, men legen sa at det ikke skulle være årsaken. Hva står vi igjen med da? Det er bare så frustrerende, så nå frykter jeg sykdom. 

erik123 skrev (13 timer siden):

Jeg trener så og si hver dag både kondisjon og styrke. Etter jeg begynte med dette , har jeg gått opp to kilo! Hvordan er dette mulig, og jeg spiser sunt. Du mister motivasjon når dette skjer, men jeg gir meg ikke. Jeg har en BMI PÅ 29,8. Så bør ned minst 10 kg. Noen som har noen gode råd? Jeg har trent jevnlig i minst 10 år. Men nå er motgangen størst. 

Det er veldig bra du trener såpass! Selv om du ikke går ned i vekt har du en helt annen kropp og helse enn du ville hatt uten trening. Du kunne nok gått opp adskillig mer enn kg på 10 år uten trening. 

En bmi under 30 er ikke veldig farlig for helsa, spesielt når man er veltrent som deg men du gjør rett i å prøve å gå ned. I alle fall bør du unngå å gå opp.

Gode råd....først og fremst bør du fortsette å trene uansett om vekten går opp eller ned.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...