nov Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Har et barn på 15 mnd, og er nå gravid i uke 31. I dette svangerskapet har jeg hatt mye mer kynnere enn forrige gang. Det begynte tidligere i svangerskapet, og jeg har det mer eller mindre utover hele dagen. I forrige svangerskap hadde jeg det mest på slutten, og mest på kveldene da jeg slappet av. Som sagt merker jeg det nå gjennom hele dagen. Det "strammer" seg skikkeleg i magen, og magen buler ut til den ene eller andre siden. Skikkelig aktivitet !! Det er slik at jeg må bevege på meg til det går over. Hva er årsaken til dette ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4655-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
amor Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Hei nov! Jeg venter mitt 3. barn og er nå gravid i uke 23. Da jeg var til kontroll hos jordmor for to uker siden, så sa jeg til henne at jeg hadde massevis av kynnere allerde og at dette bekymret meg. Hun svarte at det er temmelig vanlig å få endel merkbare kynnere ved flergangsgraviditet. Det er jo livmorenen som "jobber" og når den har vært utspilt en eller flere gangen tidligere så må det jobbes enda litt mere under graviditeten. Dette er helt normalt og ingeting å bekymre seg for var svaret jeg fikk... Jeg har denne gangen massevis av kynnere og kjenner mye mer til dette enn ved mine to tidligere graviditer, men dette er altså normalt og livmoren som arbeider og forbereder seg på fødslelen. Skal bli spennende å se om du får svar fra jordmor her inne også for det er jo alltid greit å høre flere sin mening! Ønsker deg lykke til i disse siste ukene frem mot fødsel! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4655-kynnere/#findComment-26456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Kynnere under en graviditet er helt normalt og kommer av at livmoren forbereder seg infor födselen. Det er först når kynnerne blir varaktige , regelmessige å ikke forsvinner etter vile som det kan være fare for fortidlig åpning. Kynnere kan dog komme av for mye stress og hard arbeidsbelasting . Kroppen "sier da ifra" at du må kutte ned tempot, å ta det litt mere med ro. Med en 15 mnd barn der hjemme, er det ofte full fart å du må kanskje pröve å få avlasting med barnevakt av og til. Husk også at samme kvinne sjelden oplever sine graviditeter helt likt. Hvis du nå pröver å ta det litt mere med ro ,å du fortsatt synes at din kynnere kommer ofte, skal du kontakte din jordmor eller lege for en undersökelse. Da kan en undersökelse av livmortappen og en sykemelding bli aktuell. Jeg önsker deg lykke til videre! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4655-kynnere/#findComment-26490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.