jipp Skrevet 19. september 2000 Skrevet 19. september 2000 er gravid i 17. uke. har vært utrolig slapp og tung, i tillegg til masse hjertebank, nå i den siste tiden. jeg jobber i et reklamebyrå, og etter å ha sittet foran data´en i 7 timer blir jeg utrolig trøtt, med tilhørende hodepine. dette gjør meg skutt resten av dagen. det jeg nå også opplever er å få masse lysglimt på venstre øye. dette gjør at jeg, hvis jeg strekker begge armene frem, ikke kan se venstrearmen min! dette er veldig ubehagelig. kan dette være noe farlig? 0 Siter
Gjest slappfisken Skrevet 19. september 2000 Skrevet 19. september 2000 ville bedt om time snarest på helsestasjonen, jeg. det høres ut som om du har mye å gjøre på jobben. kanskje du kan få litt mer varierte oppgaver, eventuelt delvis sykemelding? 0 Siter
Gjest Lege Nina Lindstad. Skrevet 20. september 2000 Skrevet 20. september 2000 Til jipp. man trenger mer hvile i svangerskapet, og lang tids sitting foran en skjerm er vel noe av det mest "ufysiologiske" man kan gjøre. Prøv å få til litt avveksling i jobbhverdagen, gå turer og hvil hjernen innimellom. Plagene dine kan være migrene, eller annen form for hodepine. Synes du skal få undersøkt blodtrykket, samt snakke med arbeidsgiver/lege om lettere arbeidsoppgaver, eventuelt deltids sykmelding. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.