Knor91 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Hei jeg har brukt clonazepam og diazepam siden 2015. Nå har legen min kuttet de ut helt å jeg må ordne mine medisiner på gata. Han har skrevet brev til nav og kommune at jeg trenger de så de må ikke ta fra meg stønadene og slikt pga jeg handler ulovlige medisiner. Jeg sto på 2- 3 stk 2mg clonazepam om dagen og 2 stk 5mg valium om kvelden. Jeg har kuttet ut valiumene for søvnen er bedre. Men angsten min er den samme. Jeg bruker nå 1-2 stk illegale clonazepam om dagen men det er for dyrt for meg å fortsette med dette. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465613-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liviane Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Knor91 skrev (1 time siden): Hei jeg har brukt clonazepam og diazepam siden 2015. Nå har legen min kuttet de ut helt å jeg må ordne mine medisiner på gata. Han har skrevet brev til nav og kommune at jeg trenger de så de må ikke ta fra meg stønadene og slikt pga jeg handler ulovlige medisiner. Jeg sto på 2- 3 stk 2mg clonazepam om dagen og 2 stk 5mg valium om kvelden. Jeg har kuttet ut valiumene for søvnen er bedre. Men angsten min er den samme. Jeg bruker nå 1-2 stk illegale clonazepam om dagen men det er for dyrt for meg å fortsette med dette. Hva kan jeg gjøre? Hvorfor fikk du utskrevet clonazepam i utgangspunktet da, og hvorfor mener du at du trenger akkurat denne medisinen? Leste at den f.eks kan gis ved epilepsi eller andre kramper, restless legs eller panikkangst. Om det er for panikkangst eller annen angst bør vel strengt tatt legen din skrive ut annen type medisin til deg. Det finnes mye god angstbehandling i dag og mye å velge blant av preparater som man ikke trenger å kjøpe illegalt på gata om man går tom eller legen skulle seponere.. Likedan for behandling av epilepsi og det andre. En annen ting jeg ikke skjønner helt er at legen din seponerte den, men skrev likevel et brev til nav om at du trenger den? Men alt dette kan @ISW mye bedre enn meg (jeg bare synser og mener), og håper du får svar fra han. Ønsker deg uansett lykke til, og håper at ting ordner seg for deg på best mulig måte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465613-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-hjelp/#findComment-4083803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 (endret) 2-3 rivotril 2mg hver dag er mye. Man vet aldri hvor man har legen, så plutselig nekter de å skrive ut. Med den dosen daglig er du jo avhengig. Har du fått beskjed om å trappe ned, og så fortsatt som vanlig? Hvis ikke burde jo fastlegen din tilbydd deg piller til nedtrapping da i den minste. Enten ett mildere benzo, eller ett glass med 0,5 mg rivotril, som skal vare så og så lenge. Endret 12. mars 2022 av Worriesome Plenty 2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465613-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-hjelp/#findComment-4083810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knor1 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden): 2-3 rivotril 2mg hver dag er mye. Man vet aldri hvor man har legen, så plutselig nekter de å skrive ut. Med den dosen daglig er du jo avhengig. Har du fått beskjed om å trappe ned, og så fortsatt som vanlig? Hvis ikke burde jo fastlegen din tilbydd deg piller til nedtrapping da i den minste. Enten ett mildere benzo, eller ett glass med 0,5 mg rivotril, som skal vare så og så lenge. Jeg fikk 2-3 og ja Clonazepam er sterke men pga sterk angst å så er det den som jeg føler hjelper meg mest siden den hjelper meg til å orke litt mer enn hva valium eller sobril gjør. Også når det gjelder angstbehandling har jeg prøvd ut det som er. Når jeg gikk på medisinene så fungerte jeg så utrolig bra, jeg følte meg som før jeg fikk all angst og ptsd diagnose hev huff og så attpå til en emosjonell ustabil personlighet forstyrrelse.. Men jeg mener ikke att jeg trenger valium og clonazepam men kanskje noen vival eller sobril 25mg x3 da fungerer jeg jo.. Nå er jeg huff 30 å har brukt allt mulig legene har kastet etter meg. Men når jeg får det jeg sa fra nesten starten at jeg trengte så er ting bra jeg har det bra etc.. Nei det er ikke helt hvordan det skal være tydelig vis. Er det så vanskelig å forstå att det er noen som vet hva de trenger, å ikke misbruker medisinene. For Det har ikke jeg gjort en eneste gang fra dagen jeg fikk de. Tusen takk for svar å støtte. Mvh Ken PS avhengig har jeg vert i mange år så det går fint sålenge enn får det enn skal å har krav på etter så lang tid spør du meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465613-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-hjelp/#findComment-4083812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knor1 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Liviane skrev (1 time siden): Hvorfor fikk du utskrevet clonazepam i utgangspunktet da, og hvorfor mener du at du trenger akkurat denne medisinen? Leste at den f.eks kan gis ved epilepsi eller andre kramper, restless legs eller panikkangst. Om det er for panikkangst eller annen angst bør vel strengt tatt legen din skrive ut annen type medisin til deg. Det finnes mye god angstbehandling i dag og mye å velge blant av preparater som man ikke trenger å kjøpe illegalt på gata om man går tom eller legen skulle seponere.. Likedan for behandling av epilepsi og det andre. En annen ting jeg ikke skjønner helt er at legen din seponerte den, men skrev likevel et brev til nav om at du trenger den? Men alt dette kan @ISW mye bedre enn meg (jeg bare synser og mener), og håper du får svar fra han. Ønsker deg uansett lykke til, og håper at ting ordner seg for deg på best mulig måte! Jeg fikk Clonazepam pga sterk angst å så er det den som jeg føler hjelper meg mest siden den hjelper meg til å orke litt mer enn hva valium eller sobril gjør. Også når det gjelder angstbehandling har jeg prøvd ut det som er. Når jeg gikk på medisinene så fungerte jeg så utrolig bra, jeg følte meg som før jeg fikk all angst og ptsd diagnose hev huff og så attpå til en emosjonell ustabil personlighet forstyrrelse.. Men jeg mener ikke att jeg trenger valium og clonazepam men kanskje noen vival eller sobril 25mg x3 da fungerer jeg jo.. Nå er jeg huff 30 å har brukt allt mulig legene har kastet etter meg. Men når jeg får det jeg sa fra nesten starten at jeg trengte så er ting bra jeg har det bra etc.. Nei det er ikke helt hvordan det skal være tydelig vis. Er det så vanskelig å forstå att det er noen som vet hva de trenger, å ikke misbruker medisinene. For Det har ikke jeg gjort en eneste gang fra dagen jeg fikk de. Tusen takk for svar å støtte. Mvh Ken 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465613-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-hjelp/#findComment-4083815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knor1 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Knor1 skrev (8 minutter siden): Jeg fikk 2-3 og ja Clonazepam er sterke men pga sterk angst å så er det den som jeg føler hjelper meg mest siden den hjelper meg til å orke litt mer enn hva valium eller sobril gjør. Også når det gjelder angstbehandling har jeg prøvd ut det som er. Når jeg gikk på medisinene så fungerte jeg så utrolig bra, jeg følte meg som før jeg fikk all angst og ptsd diagnose hev huff og så attpå til en emosjonell ustabil personlighet forstyrrelse.. Men jeg mener ikke att jeg trenger valium og clonazepam men kanskje noen vival eller sobril 25mg x3 da fungerer jeg jo.. Nå er jeg huff 30 å har brukt allt mulig legene har kastet etter meg. Men når jeg får det jeg sa fra nesten starten at jeg trengte så er ting bra jeg har det bra etc.. Nei det er ikke helt hvordan det skal være tydelig vis. Er det så vanskelig å forstå att det er noen som vet hva de trenger, å ikke misbruker medisinene. For Det har ikke jeg gjort en eneste gang fra dagen jeg fikk de. Tusen takk for svar å støtte. Mvh Ken PS avhengig har jeg vert i mange år så det går fint sålenge enn får det enn skal å har krav på etter så lang tid spør du meg! Ja jeg skulle gjerne sluttet men det har jeg testet i 2017 å 2020 så nei det funker dessverre ikke for meg. Så å ta ett par tabletter iløpet av dagen spiller f*** all. Heh huff.. Jo takk igjen er kjempe takknemlig for at du har tatt deg tid til å svare meg 🙂☺️ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465613-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-hjelp/#findComment-4083819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.