Gdrummer Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 For 3.år siden hadde min mor et hjerneslag og ble faktisk bedre etter en tid. Men så kom problemene under måltider nå 3.år etterpå der hun neste ble kvalt av å sette fast mat og tunga blir i veien og hun prater utydelig og nesen tettes så alt rundt det å spise blir et problem. På sykehuset sier de at dette er en mageinfeksjon og har gitt den samme medisin man får for å ikke skal utvikle magesår ved inntak av mange medisiner. Disse benytter også jeg da som hjertepasient benytter jeg mye medisin, men har ikke utviklet denne infeksjonen og spiser normalt og prater tydelig noe hun ikke gjør. Hva kan dette være. Legene utelukker et nytt hjerneslag. Men jeg tviler, da hun er redusert. Vi bor 3 voksne sammen i dette store huset, der hun oppholder seg på egen stue hele dagen går kun korte turer med en hund hun har. Min samboer og jeg har vår egen stue, og er mye på farten. Så da går det i mye rart av mat og det jeg vil kalle SNOP. For legen sa spis kun suppe, yoghurt og det som er lett og svelge. Men hun vil ha noe godt og kose seg med kjøper hun både sjokolade og annet for å spise når vi ikke ser henne. Kan dette også være nervøsitet når hun har har opplevd å ha problemer tenker på det og det krøller seg i tunga og hun svelger feil og slutter å spise. Vet ikke hvordan hun har det når vi er borte. Men praten sier hun er mest ille når slim samler seg i munnhulen og tetter nesen. Så varierer. Men ikke bedre i lange perioder kun om hun pusser tenner og skyller munnen godt.. Håper noen kan finne en løsning, da det er ille å ha felles måltider med henne, da man mister litt appetitt selv også og nyter ikke måltidene på same måte lengre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465761-vanskeligheter-med-%C3%A5-svelge-og-prate/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 Det er ingen leger som svarer her inne lengre så du får nok ingen kvalifiserte svar her, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465761-vanskeligheter-med-%C3%A5-svelge-og-prate/#findComment-4085407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.