Gjest Søvnløs og sliten Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Hei! Jeg er gravid i uke 39, og har vært sykemeldt en stund pga. kynnere. I de siste dagene har disse kynnerne blitt hyppigere og hyppigere, samtidig som at jeg er mye plaget med "menssmerter". Disse menssmertene har imidlertid ikke alltid sammenheng med kynnerne. Siden i går kveld har kynnerne kommet regelmessig, med ca.8-10 min. mellomrom. De er imidlertid ikke så vonde at jeg må slippe alt jeg har i hendene. Klarte tom. å sove et par timer i natt. I dag kommer kynnerne også med ca 10 min. mellomrom. Hvordan vet jeg at kynnerne ikke er rier? Når bør jeg kontakte fødeavd.? Er livredd for at baby skal komme før jeg har rukket til sykehuset. Vet ikke om jeg har noe åpning, burde jeg få sjekket dette? Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46633-n%C3%A5r-kontakte-f%C3%B8deavd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg ville kontaktet sykehuset og bedt om å få komme til kontroll, var jeg deg. Det er bedre med en kontroll for mye, er det ikke ? Det er ikke alltid like lett å kjenne forskjell på kynnere, rier og ryggsmerter. Jeg hadde rier uten å vite om det, for mine satt kun i ryggen. Takvis og dunkende ryggsmerte i korsryggen. Bortsett fra at magen var hard, som den pleide pga kynnere, så hadde jeg ingen rier i magen, ingenting som kunne få meg til å tro at jeg var i fødsel. Men jeg hadde en merkelig utflod som jeg lurte litt på, så jeg lot en venninne overtale meg til å ta kontakt med fødeavd.likevel, og få sjekket den. Da jeg ankom sykehuset, uten noen bagasje eller noe (for vi skulle jo bare sjekke utfloden), var jeg - uten at noen eller jeg selv visste det - i full fødsel med 6 cm åpning alt. Jeg ble til og med lagt på benken og fikk rie-målingsbelte på. Ingenting å anmerke. Jordmora sa jeg kunne reise hjem, da jeg plutselig fikk vondt i ryggen igjen før vi rakk å gå ut av rommet. Da ble jordmoren mistenksom og forlangte en underlivsundersøkelse likevel. "Ojsann, du er jo i fødsel du, jenta mi !" ropte hun. Og to timer senere var gutten født ! Kontakt sykehuset du, og si at du er i tvil om hva som skjer i magen din.Det er lov ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46633-n%C3%A5r-kontakte-f%C3%B8deavd/#findComment-177144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bmt Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 er å ta en varmt bad. Kynnere vil da gi seg mens ekte rier vil fortsette. Det gjorde jeg i forige svangerskap siden jeg var sikker på at det kun var kynnere. De ga seg imidlertid ikke så det var ekte rier selv om de ikke var noe særlig vonde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46633-n%C3%A5r-kontakte-f%C3%B8deavd/#findComment-177194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Når du har kommet så langt som du har, er det naturlig at kynnerne blir kraftigere og begynner å ligne på menssmerter. Dette kan være et tegn på at livmorhalsen modnes, noe som er bra, - en god begynnelse på en forestående fødsel. Du må nesten stole på at du vil kjenne en klar forskjell når de virkelige riene setter inn. Dessuten blir det ingen større åpning før du har fått regelmessige rier, ned mot 5 min. mellomrom. Jeg synes du skal kontakte fødeavdelingen hvis du er urolig med tanke på hva som er hva, eller når du føler med sikkerhet at nå er det igang. Der får du beskjed om hvordan du bør forholde deg, om du f.eks. skal komme inn for en sjekk eller om det høres ut som om det er en spe begynnelse som kanskje vil trekke ut i langdrag, og som dermed ikke gjør det nødvendig å komme inn med en gang. Stol på at jordmor på fødeavdelingen vet å vurdere situasjonen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46633-n%C3%A5r-kontakte-f%C3%B8deavd/#findComment-177640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.