Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde SA i februar, fikk mens tilbake 4 uker etter. Fikk denne syklusen utslag på el.test og temp.økning etter. Når jeg var gravid sist hadde jeg ikke noe særlig symptomer , nå sist før jeg fikk mens var jeg veldig øm i brystene osv. Kan jeg regne med at mensen kommer som vanlig nå etter antall dager , eller skal jeg gå etter hvor lang fase jeg pleier å ha fra el. til mens ? Jeg regner med mens om 2-5 dager en plass. Har ingen spesielle tegn på å være gravid , prøver å ikke lete etter tegn før etter mens. Det jeg lurer på er om det er et dårlig tegn hvis jeg nå ikke er plaget med ømme bryst før mens, hadde det rundt el. hvis det skulle vise seg at jeg er gravid? Noen som sier at de med lite eller få tegn har større sjanse for SA , stemmer det? Takknmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46657-sa-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

De aller fleste kommer raskt i rute igjen etter en spontanabort, og jeg vil anbefale deg å ikke legge så mye vekt på hverken ømme bryster tempsvingninger eller e.l.test inntil videre. Skulle det vise seg at du ikke blir gravid igjen i løpet av 1/2 år, før du evt. vurdere det annerledes. Ømme bryster forekommer hos mange kvinner premenstruelt, hos andre rundt eggløsning og som oftest tidlig i svangerskapet. Det blir meningsløst å spekulere i om ømme bryster eller uteblivelsen av dette betyr noe som helst. Jeg vil anbefale dere å heller sørge for å ha et godt og regelmessig seksualliv og la naturen gå sin gang. Dette gjelder nå i første omgang, inntil du mot formodning skulle oppleve å ikke bli gravid innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46657-sa-og-graviditet/#findComment-177643
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...