Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi ønsker etterhvert å bli foreldre igjen, men jeg kvier meg noe til nok et svangerskap. Vi har to barn født i 98 og 01. Første svangerskap var problemfritt. Så hadde jeg en sen abort og en tidlig abort før jeg fullførte det siste svangerskapet. Men det siste svangerskapet var svært slitsomt, både psykisk (fordi jeg var redd for å miste) men også fysisk. Jeg var blant annet sykemeldt i 24 uker pga sterke kynnere. Jeg har forholdsvis kort livmorhals (3 cm). Jeg hadde ogsp blødninger i svangerskapet pga lavtliggende morkake. Dette rettet seg etterhvert. Det var også problemer med fosterlyden en periode. Fødselen gikk imidlertid fint, jeg fødte 6 dager før terminen (første svangerskap 16 dager før termin). Jeg ønsker med sterkt et barn til, men gruer meg til et evt nytt svangerskap. Har jeg økt risiko for å abortere på nytt? Kan jeg risikere å få like sterke kynnere som sist? Hadde vært leit hvis jeg ble sykemeldt så lenge igjen, men hadde det reddet babyen, så klart ......Jeg er 29 år og det er ingenting fysisk galt med meg. Kan jeg trygt hive meg på en runde til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46693-om-et-evt-3-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...