Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bor samens med ei jeg er veldig glad i. Hun er student og jeg kommer ut i fast arbeid etter sommeren. I dag så deler vi økonomien hver for oss ,til sommern når jeg får meg job så mener hun at hun ikke trenger å ta studielån. Jeg har ikke lyst til at hun skal leve på meg. Jeg mener at økonomien må være uavhengig av kjærligheten. Hun blir straks avhengig av meg når vi ikke deler økonomien hver for oss. Vi har ikke skrevet noen samboeravtale ennå, vi har bare hvert samboere i ca. 6 mnd. Hun argumenter at jeg ikke ser langt frem i tid når jeg ikke vil dele min gode økonomi med henne. Hun kommer til å tjene ganske godt når hun en dag er ferdig med utdanningen sin.

Håper på gode svar!

mvh.

bennare22

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46706-%C3%B8konomi-i-samboerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min egen erfaring:

Selv om du kommer i jobb vil du merke at pengene flyr uansett. Å leve to stykker på en inntekt blir trangt nok, selv om det sikkert går an.

Det som imidlertid kan bli problem at det blir et nytt stressmoment i forholdet. Hun vil kanskje føle det ubehagelig å måtte spørre deg om penger hele tiden, og du vil føle deg presset på ting du vil styre selv. Etter bare 6 måneders forhold bør dere slippe dette.

Hun bør ta opp studielånet, og så kan heller du være ekstra spandabel. Mye ryddigere.

Gjest Våril

Min egen erfaring:

Selv om du kommer i jobb vil du merke at pengene flyr uansett. Å leve to stykker på en inntekt blir trangt nok, selv om det sikkert går an.

Det som imidlertid kan bli problem at det blir et nytt stressmoment i forholdet. Hun vil kanskje føle det ubehagelig å måtte spørre deg om penger hele tiden, og du vil føle deg presset på ting du vil styre selv. Etter bare 6 måneders forhold bør dere slippe dette.

Hun bør ta opp studielånet, og så kan heller du være ekstra spandabel. Mye ryddigere.

Hun bør forsørge seg selv, selfølgelig.

Dette hadde jeg aldri gått med på hadde jeg vært deg.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...