Gå til innhold

vil ha sexlysten tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke dette mer

Hei!

Jeg er en 23 år gammel jente som har vært i stabilt forhold i over 6 år. Problemet er at sexlysten har vært fraværende de siste fire årene, og dette begynner å bli et stort problem for oss begge. Har gått på p-piller siden jeg var 17, og lurer nå på - som en siste utvei- om jeg skal forsøke å slutte på disse for å se om lysten kommer tilbake. Har skiftet merke fire ganger uten virkning. Å slutte på p-piller er egentlig ikke noe jeg har lyst til, da jeg ikke holder ut tanken på uregelmessig mens og sterke blødninger og smerter pluss at jeg kommer til å være livredd for å bli gravid (at kondomen sprekker el). Likevel, synes du jeg burde prøve å slutte på p-piller et par måneders tid, for å se om dette er løsningen på mitt lystproblem? Hvis det viser seg å stemme er det jo verdt det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46774-vil-ha-sexlysten-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vladimir

Har du ingen sexlyst "privat" heller? Altså at du iblant onanerer eller fantaserer om, eller tenner litt, på andre?

Et forhold som ble innledet når du var 17, og som har vart i 6 år, vil i mange tilfelle medføre at man mister lysten på partneren, man utvikler seg veldig mye som kvinne på de årene der.

Jeg vet hva du mener. Har opplevd det samme etter P-pille bruk. Det startet 1 år etter at jeg begynte på p-piller. Før det var jeg så å si umettelig på sex. Da problemene begynte, så begynte det med at jeg fikk vondt under samleie pga lite væskeutskillelse, og deretter forsvant hele lysten. Det ble kjempeproblem for oss begge. Jeg forsøkte også andre merker, skiftet vel tre ganger tror jeg, men ingenting hjalp. I juli sluttet jeg på pillen, og sex lyssten begynner litt om litt å komme tilbake. Det er ikke helt som det var, men jeg reagerer bedre nå, og kan holde ut lengre, og har faktisk mer lysst også. Håper på fortsatt bedring. Jeg sliter imidlertid med de andre problemene du nevnte, spesielt uregelmessig mens. Jeg har bare hatt mens tre ganger etter jeg sluttet; juli, oktober, februar. Det med graviditet er ikke så problematisk, fordi jeg er gift, og tar det vel som det kommer (selv om det ikke er ønskelig nå pga studier). Det kan bli et problem for deg, for sex lyssten øker ikke når man er redd!

Vel, det var mine erfaringer. Håper det var til hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...