Gå til innhold

Vaginal og klitoris-orgasme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klitorisorgasme oppnås ved stimulering av klitoris. Kvinnen selv eller partneren gjør dette - med fingre, dusj, tunge eller massasjeapparat.

Vaginalorgasme oppnås gjennom samleie eller eventuelt ved bruk av dildo.

Det går an å få begge samtidig, f. eks. ved samleie samtidig som enten kvinnen selv eller partneren stimulerer klitoris. Men i og for seg henger ikke de to orgasmetypene sammen. Noen mener vaginalorgasme utløses av stimulering av det såkalte G-punktet, som ligger inne i skjeden, andre sier at dette ikke finnes. Ikke vet jeg.

Jeg vil karakterisere klitorisorgasme som et kraftig nys og vaginalorgasme som en eksplosjon. Ikke tvil om hva som er sterkest.

Ble du klokere? Eller er Babette dårlig til å forklare? Hun gjør så godt hun kan.

Gjest Joppe

Klitorisorgasme oppnås ved stimulering av klitoris. Kvinnen selv eller partneren gjør dette - med fingre, dusj, tunge eller massasjeapparat.

Vaginalorgasme oppnås gjennom samleie eller eventuelt ved bruk av dildo.

Det går an å få begge samtidig, f. eks. ved samleie samtidig som enten kvinnen selv eller partneren stimulerer klitoris. Men i og for seg henger ikke de to orgasmetypene sammen. Noen mener vaginalorgasme utløses av stimulering av det såkalte G-punktet, som ligger inne i skjeden, andre sier at dette ikke finnes. Ikke vet jeg.

Jeg vil karakterisere klitorisorgasme som et kraftig nys og vaginalorgasme som en eksplosjon. Ikke tvil om hva som er sterkest.

Ble du klokere? Eller er Babette dårlig til å forklare? Hun gjør så godt hun kan.

Åssen er analorgasme? vet du noe om det? Slå opp i sexbøkene dine.

Åssen er analorgasme? vet du noe om det? Slå opp i sexbøkene dine.

Analorgasme begynner som en svak,men deilig murring øverst i tarmen, nesten som når du slipper en svak,men luktfull fjert. Så øker den på, til slutt ender den på en måte, som kan sammenliknes som en diiiger våt,blaut og deilig fjert. Følelsen er som når du har villet, leeenge, men ikke fått det til.

Deilig med andre ord.

Gjest Joppe

Analorgasme begynner som en svak,men deilig murring øverst i tarmen, nesten som når du slipper en svak,men luktfull fjert. Så øker den på, til slutt ender den på en måte, som kan sammenliknes som en diiiger våt,blaut og deilig fjert. Følelsen er som når du har villet, leeenge, men ikke fått det til.

Deilig med andre ord.

*LOL* jaja....bedre enn ingenting.............

Klitorisorgasme får man ved å stimulere klitoris, det er nok den mest vanlige formen for orgasme.

Vaginal orgasme får man ved å stimulere G-punktet, den er mye mer intens enn klitorisorgasme, men ikke like lett å få!

Du kan lese mer om det på noen av linkene her:

http://www.geocities.com/amigadol/amigas.htm

Om noen får begge typer orgasme samtidig vet jeg ikke, jeg har i hvertfall ikke opplevd det!

Annonse

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Klitorisorgasmer får man ved stimulering av klitoris. Bruk munn, lepper, tunge, fingre eller vibrator.

Vaginalorgasmer av dype støt i skjeden ved hjelp av penis, dildo eller vaginalvibrator. Noen samleiestillinger, for eksempel bakfra er best egnet.

G-punktorgasme oppnås ved konstant jevnt tykk mot G-punkt, (ca. fire centimeter inn i skjeden vinkling mot klitoris). Oppnås ved hjelp av fingre, G-punkt-vibrator, dildo eller penis i samleiestillinger hvor punktet blir spesielt stimulert. G-punkt vokser til en svamplignende utvekst ved kraftig stimulering. God oppvarming er en forutsetning, gjerne etter et langt forspill.

Analorgasmer kan oppnås ved penetrering med rumpelugg, dildo eller penis. Bruk mye glidemiddel. Start forsiktig med åpning, etter hvert er det mulig å presse litt mer inn. Vær lydhør for reaksjoner fra kvinnen. Bruk god tid.

De fleste kvinner får lettest klitorisorgasme. Om stimulering av klitoris vedvarer, er det mulig at en klitorisorgasme opptrer samtidig med en eller flere av de andre orgasmetypene. Et fåtall kvinner kan oppnå en av de andre orgasmetypene uten samtidig klitorisstimulering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...