Gå til innhold

Oppskrifter på vegetar middag?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker forsøke lage mer vegetar middager fremover. Mitt første forsøk på vegetar middag (bønne taco) ble ikke sånn veldig vellykket, men gir ikke opp ennå. Det finnes jo veldig mange forskjellige oppskrifter når man googler, men kanskje noen av dere har tips til oppskrifter dere allerede har forsøkt og som er gode?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469308-oppskrifter-p%C3%A5-vegetar-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker bønnegryte. Du kan ha oppi egentlig hva du vil, men jeg pleier å ha f.eks:

- Brune bønner
- Kidneybønner
- Brokkoli
- Mais
- Paprika
- Løk

Heller over krossade tomater og evt vann og lar det putre litt.

Pasta med grønnsaker er jo også enkelt og kan varieres i det uendelige. Jeg liker løk, hvitløk, paprika, squash og gulrot. Steker i panne med krydder (oregano, basilikum, cayennepepper, pepper og chilikrydder). Ha over krossade tomater eller en ferdig tomatsaus.

Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg liker bønnegryte. Du kan ha oppi egentlig hva du vil, men jeg pleier å ha f.eks:

- Brune bønner
- Kidneybønner
- Brokkoli
- Mais
- Paprika
- Løk

Heller over krossade tomater og evt vann og lar det putre litt.

Pasta med grønnsaker er jo også enkelt og kan varieres i det uendelige. Jeg liker løk, hvitløk, paprika, squash og gulrot. Steker i panne med krydder (oregano, basilikum, cayennepepper, pepper og chilikrydder). Ha over krossade tomater eller en ferdig tomatsaus.

Godt tips. Greit og praktisk at det kan varieres da, så trenger man ikke kjøpe inn så mange ingredienser.

Annonse

Bøtteknotten
Syrin skrev (Akkurat nå):

Ser godt ut. Hvilken kokebok er det fra?

Aner ikke faktisk. Fikk oppskriften av en venninne, etter at jeg smakte retten der. Sorry 🤷‍♀️

Ellers dukker det stadig opp noen vegetarretter i feeden på FB, og jeg ser at alle jeg har lagra  fordi det ser himmelsk godt ut (jeg er ikke vegetarianer, så det skal mye til 🤣), er fra en instagramkonto som heter «hannelenesvegetar». Kan evt sjekke ut den om du vil 😊

Bøtteknotten skrev (Akkurat nå):

Aner ikke faktisk. Fikk oppskriften av en venninne, etter at jeg smakte retten der. Sorry 🤷‍♀️

Ellers dukker det stadig opp noen vegetarretter i feeden på FB, og jeg ser at alle jeg har lagra  fordi det ser himmelsk godt ut (jeg er ikke vegetarianer, så det skal mye til 🤣), er fra en instagramkonto som heter «hannelenesvegetar». Kan evt sjekke ut den om du vil 😊

Åja, skjønner. Det går helt fint. Det skal jeg sjekke ut. 

Annonse

hattifnattus skrev (10 timer siden):

Supert med så lang liste med oppskrifter, nå har jeg mye å prøve. Kanskje jeg skulle investere i en kokebok også, det er jo noe fint med å ha oppskriftene fysisk. 

Syrin skrev (1 time siden):

Supert med så lang liste med oppskrifter, nå har jeg mye å prøve. Kanskje jeg skulle investere i en kokebok også, det er jo noe fint med å ha oppskriftene fysisk. 

Jeg pleier ofte å printe ut  og laminere oppskriftene jeg har prøvd og liker, slik at jeg har en fysisk kopi i tilfelle nettsiden blir borte eller slettet.

Ellers er jeg svak for kokebøker. Nettet er praktisk, men det er noe med kosen å fiske dem ut av bokhyllen og bla gjennom dem :) 

Vi har ofte vegetarmiddager, fordi dattera ikke spiser kjøtt.

Typiske middager er:

• lasagne med linser i stedet for kjøttdeig
  • gryte med løk, hvitløk,, ingefær, tomater, linser/bønner +++ andre ting du har i kjøleskapet
  • Diverse supper
  • pizza med linser
  • taco med bønner
  • wok med diverse grønnsaker og linser

Hun spiser fisk, så vi har en del fiskeretter; som fiskekaker, ovnsstekt laks, fiskegrateng, kokt torsk, fiskeboller i hvit saus....

Vi er ikke særlig glad i kikerter. Liker du det, er det en fin proteinkilde.

hattifnattus skrev (10 timer siden):

Jeg pleier ofte å printe ut  og laminere oppskriftene jeg har prøvd og liker, slik at jeg har en fysisk kopi i tilfelle nettsiden blir borte eller slettet.

Ellers er jeg svak for kokebøker. Nettet er praktisk, men det er noe med kosen å fiske dem ut av bokhyllen og bla gjennom dem :) 

Så lurt, det skal jeg få gjort etter hvert. Enig i det, det er koselig det å kunne bla igjennom. Også kan man jo organisere oppskriftene på en bedre måte. 

påskelilje skrev (7 timer siden):

Vi har ofte vegetarmiddager, fordi dattera ikke spiser kjøtt.

Typiske middager er:

• lasagne med linser i stedet for kjøttdeig
  • gryte med løk, hvitløk,, ingefær, tomater, linser/bønner +++ andre ting du har i kjøleskapet
  • Diverse supper
  • pizza med linser
  • taco med bønner
  • wok med diverse grønnsaker og linser

Hun spiser fisk, så vi har en del fiskeretter; som fiskekaker, ovnsstekt laks, fiskegrateng, kokt torsk, fiskeboller i hvit saus....

Vi er ikke særlig glad i kikerter. Liker du det, er det en fin proteinkilde.

Supre tips. Hvilke linser bruker du? Ser der finnes en del forskjellige, vet ikke hva som er best?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...