Gå til innhold

Baby mikropenis?

Anbefalte innlegg

Hei, min samboer ytret for noen måneder tilbake bekymring over vår sønns penis. Den ble målt til litt under 3 cm. Jeg har ikke klart å legge fra meg tanken og bekymringene siden og tok det opp med en vikar-helsesykepleier som mente den ikke var unormal. Likevel klarer jeg ikke slappe av. Babyen vår runder snart året.. Og det er svært lite informasjon å finne på nett om størrelse på mikropenis og alder. Han har en litt vel stor fettpute under penis, så det er akkurat som den blir begravd litt hvis han står oppreist. Og at det bare er skinnet som titter frem der, og penisen er delvis inni fettputen. Omkretsen og det hele er også veldig lite. 

Broren som er tre år eldre har en helt normal, eller kanskje litt stor i forhold. Så vi ser jo tydelig forskjell. Også på babybilder så er det markant forskjell. 

Tas det ikke en sjekk på dette av legen på sykehuset etter fødsel? Ville ikke helsestasjonen eller legen på helsestasjonen sagt noe? Er det i tilfelle noen som har erfaring med dette og om det har fungert med behandling eller er det toget gått nå? 😔 

Anonymkode: 4a556...9a4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi snakker altså om en baby på ett år. 3cm høres helt normalt ut. Penis får ikke voksenstørrelse før puberteten.

Jeg lurer veldig på hva samboeren mener er normalt på en ettåring og hvorfor han i det hele tatt måler. Det virker rett og slett hysterisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/#findComment-4124482
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, min samboer ytret for noen måneder tilbake bekymring over vår sønns penis. Den ble målt til litt under 3 cm. Jeg har ikke klart å legge fra meg tanken og bekymringene siden og tok det opp med en vikar-helsesykepleier som mente den ikke var unormal. Likevel klarer jeg ikke slappe av. Babyen vår runder snart året.. Og det er svært lite informasjon å finne på nett om størrelse på mikropenis og alder. Han har en litt vel stor fettpute under penis, så det er akkurat som den blir begravd litt hvis han står oppreist. Og at det bare er skinnet som titter frem der, og penisen er delvis inni fettputen. Omkretsen og det hele er også veldig lite. 

Broren som er tre år eldre har en helt normal, eller kanskje litt stor i forhold. Så vi ser jo tydelig forskjell. Også på babybilder så er det markant forskjell. 

Tas det ikke en sjekk på dette av legen på sykehuset etter fødsel? Ville ikke helsestasjonen eller legen på helsestasjonen sagt noe? Er det i tilfelle noen som har erfaring med dette og om det har fungert med behandling eller er det toget gått nå? 😔 

Som Grendel synes jeg også dette høres helt normalt ut. :) Det er neppe noen vits å sjekke størrelsen på penis hos nyfødte, den vil jo endre seg enormt ettersom barnet vokser og man kan nok ikke på noen måte forutsi hvordan den vil bli i voksen alder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/#findComment-4124484
Del på andre sider

21 minutes ago, Grendel said:

Vi snakker altså om en baby på ett år. 3cm høres helt normalt ut. Penis får ikke voksenstørrelse før puberteten.

Jeg lurer veldig på hva samboeren mener er normalt på en ettåring og hvorfor han i det hele tatt måler. Det virker rett og slett hysterisk.

Du kan rett og slett la vær å svare hvis du ikke kan komme med et hyggelig og konstruktivt svar. 

Jeg tipper du også hadde lurt på om det var noe du kunne gjort for at sønnen din ikke skulle følt på utenforskap, mobbing eller dårlig selvbilde. Jeg vet at det finnes hormonbehandling fordi mikropenis faktisk ER en ting, og ikke oppdiktet. Men jeg lurer på om det er for sent..fra folk som har erfaring med dette. Ikke fra surmulende folk som deg. 

Du hadde altså ikke vurdert om noe var galt kroppslig med babyen din, dersom penisen så vidt synes? Skal dette være tabu fordi det dreier seg om barns seksuelle helse?? Fysj. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/#findComment-4124487
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du kan rett og slett la vær å svare hvis du ikke kan komme med et hyggelig og konstruktivt svar. 

Jeg tipper du også hadde lurt på om det var noe du kunne gjort for at sønnen din ikke skulle følt på utenforskap, mobbing eller dårlig selvbilde. Jeg vet at det finnes hormonbehandling fordi mikropenis faktisk ER en ting, og ikke oppdiktet. Men jeg lurer på om det er for sent..fra folk som har erfaring med dette. Ikke fra surmulende folk som deg. 

Du hadde altså ikke vurdert om noe var galt kroppslig med babyen din, dersom penisen så vidt synes? Skal dette være tabu fordi det dreier seg om barns seksuelle helse?? Fysj. 

Svaret mitt var konstrukruktivt. Jeg støtter bare ikke opp under unødvendig frykt, hvis det er det du ønsker.

Jeg ville ikke reagert på at en baby hadde penis på 3cm, nei.Jeg ville ikke vurdert det som noe galt, og jeg ville ikke vært bekymret.

Babyer har små hender, små ører etc. Babyer er små.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/#findComment-4124500
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette var et meget krasst og ufint svar til en bruker som har vært her i mange år og alltid svarer skikkelig og saklig. Så også i dette svaret som var helt innafor.

Dersom du er så usikker - men først etter at barnet far har sådd mistanken - om barnets penis og heller ikke stoler på helsesykepleiers uttalelse så foreslår jeg at du tar med deg barnet til legen for nok en uttalelse og slår deg til ro med svaret du får der. Men gjør dette før barnet blir så stort at det skjønner noe av det og blir påført komplekser som det antagelig ikke er noe som helst grunnlag for. Jeg synes 3 cm på en 1-åring høres helt normalt ut, særlig om det er som du sier at barnet fremdeles er baby-lubbent og har en fettpute rundt roten av penis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/#findComment-4124517
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lillemus said:

Dette var et meget krasst og ufint svar til en bruker som har vært her i mange år og alltid svarer skikkelig og saklig. Så også i dette svaret som var helt innafor.

Dersom du er så usikker - men først etter at barnet far har sådd mistanken - om barnets penis og heller ikke stoler på helsesykepleiers uttalelse så foreslår jeg at du tar med deg barnet til legen for nok en uttalelse og slår deg til ro med svaret du får der. Men gjør dette før barnet blir så stort at det skjønner noe av det og blir påført komplekser som det antagelig ikke er noe som helst grunnlag for. Jeg synes 3 cm på en 1-åring høres helt normalt ut, særlig om det er som du sier at barnet fremdeles er baby-lubbent og har en fettpute rundt roten av penis.

Jeg synes nå et krasst og lite hyggelig svar fortjener samme mynt tilbake jeg da. Og jeg har ingen forutsetninger for å vite om dette er en ellers hyggelig og saklig bruker da jeg ikke frekventerer dette forumet. Men dette er en avsporing. 

3 cm er jo noe vi vet fordi vi faktisk har målt (noe som er sykelig at vi har gjort ifølge andre her) , hadde vi ikke målt så kan man med blotte øyet ved bleieskift se kanskje 0,5 cm. Det jeg finner av informasjon er at det er mikropenis dersom den er under 3,1 cm ved 12 mnd. Derfor lurer jeg på om andre har lignende erfaringer. Jeg skal selvfølgelig ta han med til fastlege, men ønsker å få innspill fra noen med erfaring fra lignende mens vi venter på å komme inn. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469544-baby-mikropenis/#findComment-4124522
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...