Gå til innhold

Aldersforskjell "feil vei"

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 og har klart å forelske meg i en gutt på 17...noe jeg aldri hadde trodde jeg skulle gjøre, jeg liker egentlig menn som er godt over 30, men vi har bare en utrolig kjemi og det er akkurat som om vi alltid har kjent hverandre...jeg vet han er betatt av meg også, og vi har snakket mye om dette, men jeg lurer jo fælt på om jeg er et dårlig menneske eller noe som har klart å forelske meg i en gutt i andre gym når jeg nærmer meg 30...er jeg det? Jeg har hørt flere eksempler på at en gutt på 28 har vært sammen med ei jente på 17, men jeg har aldri hørt om noen forhold der jenta er eldst. Jeg trenger sårt råd, hvis jeg skal snu i tide må jeg snu nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46996-aldersforskjell-feil-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg tror det er grenser for hvor moden en 17 år gammel skoleelev er, og lurer på hva han kan gi deg rent mentalt?

Jeg synes ikke aldersforskjellen er for stor, men jeg synes han er altfor ung og dere bør vente til han blir eldre.

Jeg mener, du er 28 og sikkert snart klar for forpliktelser og barn,- og han er 17 og ikke ferdig på skolen! Det er lite sannsynlig at dette har noe for seg.

Gjest nonan

Har det egentlig noe å si hva andre mener?

Du er jo bare ute etter et alibi alikevel...

Så om du vil, så gjør du det. Og må ta konsekvensene. Står du over, så gjør du kanskje ting lettere for deg selv.

Kan du være sikker på at han faktisk vil binde seg for resten av livet? Hvor lenge vil du vente?

Gjest nickie

Enig med favn.

Jeg var i samme situasjon en gang. Vi snakket mye om det, og jeg måtte ta den vanskelige avgjørelsen å være hard og si at det gikk ikke! Han var helt knust - og jeg også for den del. Men jeg orket ikke tanken på at jeg skulle være 50 og han bare 39. Æsj!

Og nå er jeg lykkelig gift med en som er eldre enn meg, og gutten skal gifte seg til sommeren (han er nå voksen). Og jeg er SÅ glad for at han ikke ble belemret med gamle meg... : )

Vi har fortsatt å være venner, og han er fortsatt en av de mest fantastiske guttene jeg kjenner - men - Nei, jeg kunne ikke gjøre det mot ham.

Annonse

Min farmor var omtrent på din alder, da hun traff min ste-farfar, som er 11 år yngre enn henne. Nå over 40 år senere er de forsatt gift :o)

Hennes situasjon var litt spesiell, da hun var enke med to små barn. Det har nok vært kommentarer omkring aldersforskjellen og litt motstand innen familien, men ingenting som ikke har gått over.

Ulv I Faarikaal

Har ikke noen mening om det er galt eller riktig, men se på folketellingen fra år 1900, der finner du lett menn på 23 og kone på 40, det er slett ikke noe uvanlig. Jeg syns jeg husker at et tilfeldig utvalg viste at 35 par av 100 viste aldersforskjell på mer enn 10 år, og 33 av disse var kona eldst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...