Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Forsøkte å legge dette innlegget under 'graviditet', men har ikke fått respons der. Håper å få svar av fagperson eller andre med erfaringer med fruktbarhetshormoner her. Min forlovede og jeg ønsker oss barn. Vi har begge lyst på stor familie, men kvinnene i min familie har alle hatt problemer med å bli gravide. Det er halvannet år siden jeg sluttet med p-piller (Follimin), men ingenting har skjedd. Jeg er i siste halvdel av tyveårene, så det er ingen hast foreløpig. Jeg har lavt stoffskifte og bruker laveste dose thyroxin for dette, men er nok ikke topp regulert. Jeg har alltid hatt uregelmessig menstruasjon. Har bare vært til GU hos min allmennlege - er det på tide jeg går til spesialist? Mitt spørsmål er: Kan såkalt superovulasjon med fruktbarhetshormoner (controlled ovarian hyperstimulation) være noe for meg? Eller brukes dette bare sammen med kunstig befruktning? Vil dette øke mine sjanser for flerlinger? Vi ønsker å bli foreldre. Alt ligger til rette for det, bortsett fra - selvfølgelig - at jeg alltid får mensen før eller siden. Vi ønsker oss dessuten tvillinger - særlig med tanke på at jeg kanskje kan komme til å slite med å få barn siden også. Er ønske om tvillinger god nok begrunnelse for å få fruktbarhetshormoner? Hvilke skadeeffekter kan de evt. ha? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46999-fruktbarhetshormoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Jag förstår om du och dinn mann, väntar på att bli gravida. Det är ni inte ensamma om, men det är vanligt att det kan ta lite tid, utan att något behöver vara fel eller onormalt. Det är först efter 1 års aktivt försök, som man skall ringa en doktor för en utredning.Jag tycker inte att ni skall utgå från att det kan bli problem bara för att andra i er släkt har haft det. Då dina menstruatiobner är oregelbundan är ju också din ägglossning det. Någon hormonbehandling, för att öka ägglossningen, gjöres bara isamråd med doktor. Detta kan öka chansen till flerbörd. En tvilling graviditet, innebär alltid högre risker för komlikationer än en singelgraviditet. Jag tycker inte att ni behöver känna er stressade, då ni bara har försökt i 6 månader ännu. Det sägs vara viktigt att både vara i fysisk och psykisk balans, när man önskar att bli gravid. Jag tycker att du kan försöka att känna efter när du har ägglossning, som en första grej. En del känner smärta i samband med detta. Utfloden blir riklig, gjenomskinlig och trådig.Skulle det bli svårigheter med att veta när ägglossningen skjer, kan ni efter några månader köpa ägglossningstest. Jag önskar er lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46999-fruktbarhetshormoner/#findComment-178929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Jag förstår om du och dinn mann, väntar på att bli gravida. Det är ni inte ensamma om, men det är vanligt att det kan ta lite tid, utan att något behöver vara fel eller onormalt. Det är först efter 1 års aktivt försök, som man skall ringa en doktor för en utredning.Jag tycker inte att ni skall utgå från att det kan bli problem bara för att andra i er släkt har haft det. Då dina menstruatiobner är oregelbundan är ju också din ägglossning det. Någon hormonbehandling, för att öka ägglossningen, gjöres bara isamråd med doktor. Detta kan öka chansen till flerbörd. En tvilling graviditet, innebär alltid högre risker för komlikationer än en singelgraviditet. Jag tycker inte att ni behöver känna er stressade, då ni bara har försökt i 6 månader ännu. Det sägs vara viktigt att både vara i fysisk och psykisk balans, när man önskar att bli gravid. Jag tycker att du kan försöka att känna efter när du har ägglossning, som en första grej. En del känner smärta i samband med detta. Utfloden blir riklig, gjenomskinlig och trådig.Skulle det bli svårigheter med att veta när ägglossningen skjer, kan ni efter några månader köpa ägglossningstest. Jag önskar er lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46999-fruktbarhetshormoner/#findComment-178936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.