Gå til innhold

Er på jobb. Fikk julegave av kollega. Pinlig at jeg ikke hadde gave med tilbake, hva gjøre?

Anbefalte innlegg

Siste dag før jul. Og kollega ga meg gave. Er fortsatt på jobb og jeg vil jo gi noe tilbake. Pinlig situasjon. Men jeg jobber i matbutikk. Ville du kjøpt en konfekt på slutten av dagen og gitt den selv om den ikke er pakket inn ? 

Anonymkode: f383e...2ee

Fortsetter under...

Ikke tenk på det at du må gi noe tilbake. Det har gjort at jeg ikke har gitt gaver til noen i år. For jeg gir ikke for å få noe tilbake. Konfekt er helt fint uansett 🙂

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Ikke tenk på det at du må gi noe tilbake. Det har gjort at jeg ikke har gitt gaver til noen i år. For jeg gir ikke for å få noe tilbake. Konfekt er helt fint uansett 🙂

Jeg følte det pinlig fordi jeg hadde ikke med noe gave. Men jeg skal kjøpe en konfekt i slutten av dagen å gi. Det kjipe er at hun kan se når jeg kjøper den muligens, men jeg kjøper noen andre ting også. Men jeg bør ikke tenke sånn på det. Enig :)

Jeg synes ikke du trenger å gi noe tilbake. Jeg har ofte fått gaver fra kollegaer uten å gi gave tilbake. De gir fordi de har lyst og finner glede i det.

Jeg har også ofte vært den som gir uten å få noe tilbake. Det synes jeg er bare kjekt. Jeg gir ikke med en forventning om å få tilbake. Men jeg gir aldri noe dyrt. Bare en oppmerksomhet.

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke du trenger å gi noe tilbake. Jeg har ofte fått gaver fra kollegaer uten å gi gave tilbake. De gir fordi de har lyst og finner glede i det.

Jeg har også ofte vært den som gir uten å få noe tilbake. Det synes jeg er bare kjekt. Jeg gir ikke med en forventning om å få tilbake. Men jeg gir aldri noe dyrt. Bare en oppmerksomhet.

Det er faktisk tanken bak uten å forvente noe tilbake. Jeg kjøpte skumnisser til folk i dag og skrev heller noen morsomme eller fine ord. Og det er helt greit. Jeg syns det jeg skrev var morsomt. Så da er det bra. Syns jeg. 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Siste dag før jul. Og kollega ga meg gave. Er fortsatt på jobb og jeg vil jo gi noe tilbake. Pinlig situasjon. Men jeg jobber i matbutikk. Ville du kjøpt en konfekt på slutten av dagen og gitt den selv om den ikke er pakket inn ? 

Om jeg gjør det slik så venter jeg så lenge før jeg gir nettopp fordi jeg ikke venter å få noe tilbake. :)  Jeg er så barnslig at jeg synes det er litt morsomt når vedkommende får gaven så sent at hen ikke rekker å gi noe tilbake, jeg gir jo ikke gaver for å få en i retur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...