Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en grusom fødsel for 11 mnd siden der barnet var 4900 g, har jeg hatt plager med fremmfall av fremre skjedevegg som henger ut av skjedeåpningen. Dette er konstant plagsomt og det kjennes som om jeg har noe der hele tiden. I tillegg føles det som at urinblæren har sunket ned/bak. Det gjør at jeg bruker lengre tid på å tømme blæren og jeg føler meg tissetrengt når jeg prøver å løpe/hoppe. Jeg har også problemer med å holde på urinen når jeg blir litt tissetrengt. Dette er et stort problem for meg. Jeg jobber utendørs og har ikke tilgang til toalett hele tiden, og dermed oppstår mindre urinlekasjer ofte. Dette er både fysisk og psykisk slitsomt. Knipeøvelser har gjort skjeden strammere, men disse plagene blir ikke mindre. Hva kan jeg gjøre. Jeg ønsker meg ett barn til om et par år. Må jeg ha plagene frem til da? Finnes det inngrep som kan gjøres før neste fødsel og vil det påvirke neste fødsel? Jeg har etter den harde fødselen også fått angst for å føde vaginalt. Alle sier at neste barn blir større og for meg vil det si over 5 kilo! Kan jeg be om keisersnitt? Hvordan finner jeg ut dette. Jeg tør ikke bli gravid før jeg vet at det finnes en åpning for dette og jeg sliter derfor med angst også for å bli gravid. Det går selvfølgelig ut over sexlivet. Jeg har et nydelig barn og ønsker meg frere, men etter fødselen tok det 6 uker før jeg kunne sitte/gå på do uten å gråte, så vont var det. Når jeg hører om andre som ikke har hatt en eneste plage blir jeg fortvilet. Jeg er overbevist at en ny fødsel med et 5 kilos barn vil bli et mareritt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47019-fremre-skjedevegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få henvisning til den avdeling hvor du fødte og få en gynekolog til vurdere deg, Man vil vurdere om det er grunn til å operere nå og du kan diskutere evt neste fødsel. Be din lege om henvisning, evt selv skriv til fødeavdelingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47019-fremre-skjedevegg/#findComment-178909
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...