Gå til innhold

Vasking av dusjkabinett- tips?

Anbefalte innlegg

Fordelen med gårdagens overtrøtthet og å ha angst var i går at jeg fikk vasket dusjen. Det trengtes. Men jeg er ikke fornøyd med veggene. Det er ujevnt og fortsatt noe smuss. Jeg brukte svamp og skurekrem. 

Hvordan vasker man dusjen på en lett og effektiv måte? Jeg er ute etter supertips. 

Min mor sa mikrofiberklut og vaskemiddel. Men hva slags type hvis skurekrem er så dumt da? Jeg prøvde først med zalo og det tok ikke. 

Det er bokstavelig talt år og dag siden sist ordentlige vask av dusjen. Gulvet ble skinnende rent da. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470443-vasking-av-dusjkabinett-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurja skrev (20 minutter siden):

Takk! Da skal jeg kjøpe dette inn i dag. :)

Enn munnbind? Ikke bra å puste inn? Men vanlige munnbind hjelper vel ikke? Må vel ha med filter i. Slike m93 eller hva det var.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Enn munnbind? Ikke bra å puste inn? Men vanlige munnbind hjelper vel ikke? Må vel ha med filter i. Slike m93 eller hva det var.

Du kan bruke munnbind det er lurt. Alle basisprodukter inneholder sterke lukter som kan være farlig for helsen. 

Anonymkode: e34b7...85c

Glitter skrev (11 minutter siden):

Vi bruker vanlig munnbind på jobb, sjelden 3m masker. Men jeg bruker ikke munnbind når jeg bruker domestos - det er opp til deg :) 

Endret av Hurja

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Fordelen med gårdagens overtrøtthet og å ha angst var i går at jeg fikk vasket dusjen. Det trengtes. Men jeg er ikke fornøyd med veggene. Det er ujevnt og fortsatt noe smuss. Jeg brukte svamp og skurekrem. 

Hvordan vasker man dusjen på en lett og effektiv måte? Jeg er ute etter supertips. 

Min mor sa mikrofiberklut og vaskemiddel. Men hva slags type hvis skurekrem er så dumt da? Jeg prøvde først med zalo og det tok ikke. 

Det er bokstavelig talt år og dag siden sist ordentlige vask av dusjen. Gulvet ble skinnende rent da. 

Zalo og eddik fungerer veldig bra. Hvis du googler det, så vil du finne tester og demonstrasjoner av metoden. Du slipper ekle avgasser fra sprayflasker, det er enkelt og det koster lite også. 

frosken skrev (5 minutter siden):

Zalo og eddik fungerer veldig bra. Hvis du googler det, så vil du finne tester og demonstrasjoner av metoden. Du slipper ekle avgasser fra sprayflasker, det er enkelt og det koster lite også. 

Takk for tips! :)

Fionys skrev (16 minutter siden):

Zalo og eddik er bra. Skal ikke være nødvendig å kjøpe alskens vaskemidler for å klare og holde et hjem rent. 

Den jeg foreslo brukes i do. Det er et avkallningsmiddel og koster lite. 
Eddik er ikke like bra på dette er min erfaring. Men det er bare å prøve eddik ja. 
Hilsen en med fagbrev i renhold. Man kan bruke vanllg svamp også. 10 kr på tilbud 

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig med Hurja - det som virkelig funker er faktisk WC-rens og gjerne den billigste på Europris. :) Jeg bruker den som heter Effekt, den koster 19,90 og er helt gull på dusjkabinettet! Har prøvd alle andre triks og kjerringråd, men Effekt wc-rens topper alt!

Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig med Hurja - det som virkelig funker er faktisk WC-rens og gjerne den billigste på Europris. :) Jeg bruker den som heter Effekt, den koster 19,90 og er helt gull på dusjkabinettet! Har prøvd alle andre triks og kjerringråd, men Effekt wc-rens topper alt!

Takk for tips, den skal jeg prøve. Har aldri funnet noe som funker ordentlig. 

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Takk for tips, den skal jeg prøve. Har aldri funnet noe som funker ordentlig. 

Klin på, la virke noen minutter og skyll av, hjelp ev. med en svamp på gjenstridige flekker om nødvendig. Bruk gjerne hansker ettersom fargen i vaskemidlet kan sette seg litt i hendene!

Annonse

Hurja skrev (3 timer siden):

Eddik er ikke like bra på dette er min erfaring. Men det er bare å prøve eddik ja. 
Hilsen en med fagbrev i renhold. Man kan bruke vanllg svamp også. 10 kr på tilbud 

Det er blanding av zalo og eddik som er blitt anbefalt, ikke eddik alene. Finnes en god del tester hvor den løsningen har kommet ut bedre enn alt annet, - men det finnes sikkert noen som sier det motsatte også. 

Hurja skrev (7 timer siden):

Jeg bruker Vanish (rosa spray), skrubber med myk svamp og spyler med vann og bruker nal til slutt. 

Hva tror du om Vanish? Lurer på om den er for sterk.

cathlin skrev (1 time siden):

Jeg bruker Vanish (rosa spray), skrubber med myk svamp og spyler med vann og bruker nal til slutt. 

Hva tror du om Vanish? Lurer på om den er for sterk.

Jeg har ikke erfaring med denne. Men jeg ser den har en pH-verdi på 2,8 - så det er et surt middel. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...