Mojtaba Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Hei, For ca 5 år siden begynte det å kløe på hele kroppen. Fastlegen skrev Zirtek, men problemet fortsatte. Jeg ble henvist til hudlege. Besøket tok bare noen få minutter, med en gang han hørte at jeg brukte Venlaflexin, sa han det var grunnen. Tenk om en fastlege som ikke skjønte hvike bivirkninger medisinen han skrev kan ha. Jeg sluttet med Venlaflexin og det ble slutt med kløe og. Jeg fikk kløe etterhvert veldig sjeldent, for eksempel to-tre ganger i måneden. Men ifjor begynte det igjen å kløe kolossalt. Ingen medisiner hjalp bortsett fra Atarax. Jeg ble igjen henvist til den samme hudlegen. Han undersøkte ikke huden min, og bare sa at jeg måtte fortsette med Atarax regelmessig. Han anbefalte Decubal Anti itch og Lokobase. Fra før hadde fastlegen skrevet Locoid 0,1. Jeg bruker disse, i tillegg til vanlig fuktighetskrem. Hudlegen anbefalte lyseterapi og det har jeg gjort i to måneder nå. Problemet eksisterer fortsatt. Vet noen om en endelig løsning på det problemet? På forhånd takk Mojtaba 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470556-kl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 Mojtaba skrev (På 12.1.2023 den 0.17): Hei, For ca 5 år siden begynte det å kløe på hele kroppen. Fastlegen skrev Zirtek, men problemet fortsatte. Jeg ble henvist til hudlege. Besøket tok bare noen få minutter, med en gang han hørte at jeg brukte Venlaflexin, sa han det var grunnen. Tenk om en fastlege som ikke skjønte hvike bivirkninger medisinen han skrev kan ha. Jeg sluttet med Venlaflexin og det ble slutt med kløe og. Jeg fikk kløe etterhvert veldig sjeldent, for eksempel to-tre ganger i måneden. Men ifjor begynte det igjen å kløe kolossalt. Ingen medisiner hjalp bortsett fra Atarax. Jeg ble igjen henvist til den samme hudlegen. Han undersøkte ikke huden min, og bare sa at jeg måtte fortsette med Atarax regelmessig. Han anbefalte Decubal Anti itch og Lokobase. Fra før hadde fastlegen skrevet Locoid 0,1. Jeg bruker disse, i tillegg til vanlig fuktighetskrem. Hudlegen anbefalte lyseterapi og det har jeg gjort i to måneder nå. Problemet eksisterer fortsatt. Vet noen om en endelig løsning på det problemet? På forhånd takk Mojtaba Det kan nok være flere årsaker til kløe. Tørr luft, tørr hud, eksem mm, eller underliggende sykdommer. Har du fått tatt blodprøver som viser at nyrer, blodsukker, lever har verdier innenfor normalen? Anonymkode: f3fed...8f8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470556-kl%C3%B8e/#findComment-4146812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.