Gå til innhold

Smertestillende etter trekking av visdomstann.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trakk ut en visdomstann, nede til høyre for 2 dager siden. Den satt veldig godt fast, så tannlegen strevde litt for å få den ut.

Jeg har veldig store smerter, og har i dag tatt 2 Paracet , 3 Paralgin forte og 2 Ledox. Paracet hjalp ikke, Paralgin hjalp litt en kort stund, og Ledox har jeg nettopp tatt. I går prøvde jeg Pinex forte, men også den virket minimalt.

Jeg leste på esken for Pinex at man ikke skal blande forskjellige smertestillende midler, men jeg er desperat etter å finne noe som hjelper. Jeg klarer ikke å ta meg av barn, jobb og hus med slike smerter.

Hva kan skje dersom man blander flere smertestillende midler? Hva pleier du å anbefale at man bruker?

Hvor lenge varer normalt smertene? Jeg har mer vondt i dag enn i går. Tyder dette på en betennelse? Området er litt hovent. Hvis det er betennelse, vil dette gå over ved bruk av Ledox?

Jeg har selvfølgelig et stort hull der tannen var. Det stinker forøvrig søppel av munnen, selv om jeg renser så godt jeg kan oppi der. Det begynner å blø litt hver gang jeg rengjør der, så jeg skjønner ikke at det kan gro noensinne. Kanskje jeg må ta en ukes fastekur?

Leste om noen her som enda hadde hull etter trekking av visdomstann i september. Please, si at dette kun er unntaksvis! Hvor lang tid tar det normalt før hullet lukker seg?

Er det fryktelig pysete å be om sykmelding noen dager hvis dette ikke gir seg?

Godt å få sutre litt her på forumet. :-) Vil gjerne ha råd (og trøst) fra andre enn tannlegen også.

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

• 3 år senere...

Uffda, håper det er bedre nå.Hovent og at det er blåmerke kan tyde på at tannlegen har truffet en blodåre.Har selv trukket en i overmunn for noen dager siden og ringte tannlegen idag siden det fortsatt gjorde så vondt. Det med et hull...jeg opererte ut min for et år siden og det er et søkk der enda, men nå er det lukket i hvertfall.Du kan kjøpe rensevann og rensenål på apoteket, som skylder ut ting i hullet. Dette er viktig. Men er jo vondt i begynnelsen. Lykke til,går nok over:)

Uffda, håper det er bedre nå.Hovent og at det er blåmerke kan tyde på at tannlegen har truffet en blodåre.Har selv trukket en i overmunn for noen dager siden og ringte tannlegen idag siden det fortsatt gjorde så vondt. Det med et hull...jeg opererte ut min for et år siden og det er et søkk der enda, men nå er det lukket i hvertfall.Du kan kjøpe rensevann og rensenål på apoteket, som skylder ut ting i hullet. Dette er viktig. Men er jo vondt i begynnelsen. Lykke til,går nok over:)

Jeg vil tippe at han har det bedre nå, siden det er snart fire år siden tanna ble trukket ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...