Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg, og gratulerer med graviditeten! Jeg har selv hatt 2 spontanaborter på rad, dessverre. Min gynekolog sier at det ikke er noen større sjanse for at det skal skje igjen p.g.a. det. Og hvis du "bare" har hatt en SA, er det ikke noe som tilsier at det er større sjanse for at det skal skje igjen. En SA er rett og slett "naturens gang", kroppen ordner opp selv fordi det ikke var liv laga. Mager trøst, men...

Min gynekolog sier at 15% av alle påbegynte svangerskap ender med SA, - og at hvis man tar med alle tidlige aborter, kan det være opp mot 50%....(mange av de blir ikke engang oppdaget fordi kvinnen bare tror det er en forsinket, kraftig mens)

Ønsker deg all mulig lykke med graviditeten, og sjansen for at det skal gå bra er MYE større enn at det skal gå galt ennå engang.

Mette Moen, Gynekolog

Viktigste faktor ved abort er faktisk kvinnes alder, er en kvinne under 30% er risiko for abort mindre enn 15% og øker ikke fordi man tidligere har hatt abort. Er hun over 40 år er det mer enn 50% risiko for abort.

De fleste aborter skjer i løpet av de første 8 uker. Lykke til med graviditeten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...