Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde en spontanabort i uke 9. Det var en fullbyrdet abort og jeg slapp utskraping. Vi begynte å prøve å bli gravid igjen etter 3 uker. (uke 12) Jeg har fremdeles ikke fått igjen mensen. Kan jeg fremdeles prøve å bli gravid selv om mensen ikke er kommet enda? Eller må jeg vente til første mens?(det er jo egentlig litt sent å tenke på nå...)

Legen sa ingenting om at vi måtte vente, skjønner du.

Jeg har hatt en småblødning i et par dager denne uken, men ligner ikke i det hele tatt på min vanlige mens. Kan det være mensen allikevel? Ting er vel ikke helt normalt etter en SA? Blødningen startet etter samleie, hva kan det være?

Jeg har også begynt å kjenne ryggsmerter(akkurat slik jeg hadde rett før aborten..)Tror jeg begynner å bli litt paranoid av alt dette her... Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47121-gravid-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Første menstruasjon kommer 3-6 uker etter en abort med eggløsning 2 uker før dette. Blødning etter samleie kan komme fra livmorhalsen, er sjelden tegn på noe farlig. Ta en graviditetstest for en sikkerhets skyld om mensen fortsatt ikke kommer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...