Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest luffe

Jeg er til vanlig ganske mye plaget med halsbrann siden leeeenge før jeg ble gravid, antageligvis har jeg hatt dette i flere år. Jeg har symptomer kanskje èn gang i uken, eller oftere. Det er ikke så veldig plagsomt så lenge jeg har LINK tilgjengelig. Da gir det seg ganske raskt. Så jeg er blitt vant til å ha med LINK tyggetabletter med meg til enhver tid, " i tilfelle".

Dette vedvarer også nå som jeg er gravid. Har ikke merket noen bedring, kanskje en forverring? Har ikke tatt det opp med legen min enda, da jeg faktisk har glemt det hittil.

Er LINK skadelig på noen måte for fosteret? Hvis man tar mye av det? Er det noe jeg bør gjøre? Jeg spiser vanlig mat, så jeg har aldri greid å finne ut om det er noen mat jeg ikke tåler som gir symptomene. Er 14 uker på vei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47148-halsbrann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Har du allerede en tendens til halsbrann, kan du nesten regne med en viss forverring i løpet av svangerskapet, ihvertfall mot slutten. Det er greit å ta syrenøytraliserende midler, men du bør snakke med din lege om det er andre midler du bør bruke framfor Link.

Når halsbrannen skyldes at man har fått stor mage og fordøyelsen går tregere enn vanlig, kan det være lurt å ikke spise så mye sterkt krydret mat, fet mat eller røkt mat, samtidig som man ikke bør spise store måltider rett før sengetid. Melk er noe mange opplever som lindrende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47148-halsbrann/#findComment-179399
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...