Gjest b12b Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hei, lyst å høre om det er lignende situasjoner som er oppsttått i livet for noien aqv dere. traff en jente for noen mnd siden etter bare 2 mnd ble hun gravid - hun ville for enhver pris beholde det, etter mye bråk og ingen fokusering på vårt forhold hadde jeg ingen ting jegt skulle ssagt. Situasjoneen er nå at dette er ikke er jenta i mitt liv - jeg føler mest sinne for tiden for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre - kan jo ikke være sammen med henne da - men hva med barnet - har ikke samvitthighet til å gå nå heller........noen der som har noe å roe meg ned med, råd vink, erfaring?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2-barnsmor Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Vær ærlig og åpen,det vil alle tjene på.Bare si som det er,men du må jo selv prøve å finne ut en skånsom måte å fortelle til henne.Du har da rettigheter du også,skulle tro.Du gjør det eneste riktige,når du tenker på at barna bør ha kontakt med deg,for det vil du jo.Bare pass på at du for skrevet under en farskapsavtale,så fremt du er barnefaren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-179279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 GÅ ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-179291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest still opp Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Du må skille mellom ulike roller. Du bør være en god støtte for ditt barns mor, og du må være en god far for ditt barn. men du bør ikke være kjæreste med noen du ikke ønsker å være sammen med. Still opp mht. økonomi, være med til legen hvis hun vil, planlegge hvordan dere skal ordne ting, du vil være far resten av livet! Men ikke bo sammen med og ha sex med en du ikke ønsker å være kjæreste med! Har du sex, vet du godt risikoen for at du kan bli far. Det må du leve med, hvis ikke er du en drittsekk, og vil aldri være noe annet resten av livet. Hvor langt er hun på vei? Er det fortsatt tid til abort, ville jeg forsikret meg om at hennes nærmeste vet akkurat hvordan du føler for henne, slik at disse også kan hjelpe til med å forklare henne hvilket valg hun tar. Men altså; vær en god støttespiller for ditt barns mor, vær en god venn og ta på deg minst din del av økonomiske belastninger. Sett deg inn i støtteordninger etc, hjelp henne! Og vær en god far hver dag hele året for ditt barn når det kommer. Få med deg så mye du kan av spedbarns og småbarnstiden, det vil du aldri angre på! Ellers må du fortsette ditt eget liv, som deltids/alenepappa. Du er ikke alene om det, og bør klare det bra. Det gjelder mange, og setter ingen stopper for å treffe den rette kjæresten senere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-179294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Du kan fint være far for barnet uten å være sammen med mor. At du er ærlig mot deg sjøl er det viktigste. Det er ikke slik at man "må gifte " med mor lenger for å gjøre det rette. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-179747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innocens Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg føler virkelig med deg, fordi dette er noe av det vanskeligste en mann kan komme opp i. Jeg har selv vært i samme situasjon og vet hvor jævlig det kan føles. For meg endte det heldigvis bra, den potensielle barnemoren skjønte hvor feil det ble at 2 stykker som ikke hadde noe felles skulle få et barn sammen. Du er ikke en drittsekk hvis du ikke vil være en del av dette. Damer som har ubeskyttet sex og ønsker å beholde barnet er det virkelige drittsekkene i dette scenariet. Dessverre er lovverket på drittsekkenes side, og det kan du dessverre ikke gjøre noe med. Forklar damen på best mulig måte hvor lite du ønsker denne situasjonen. Barn kan hun få med andre i en mer riktig setting. Si hvordan dette kan føles som et overtramp mot deg og appeller til følelsene hennes. Ikke prøv å argumenter med fornuft eller prøv å diktere henne. Bruk følelser. Ikke skriv under på at du er far før du har tatt en DNA-test. Skiver du under på at du er far kan moren nekte at barnet trenger å ta en DNA test og du er kjørt. Dessverre har du null rettigheter hvis damen er vanskelig. Men som sagt appeller til følelsene hennes, og hvis du føler detter er veldig feil og vil ta knekken på deg følelsesmessig og økonomisk så sier du det. Du har min største sympati, jeg håper dette ender best mulig for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-179992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innocens Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg føler virkelig med deg, fordi dette er noe av det vanskeligste en mann kan komme opp i. Jeg har selv vært i samme situasjon og vet hvor jævlig det kan føles. For meg endte det heldigvis bra, den potensielle barnemoren skjønte hvor feil det ble at 2 stykker som ikke hadde noe felles skulle få et barn sammen. Du er ikke en drittsekk hvis du ikke vil være en del av dette. Damer som har ubeskyttet sex og ønsker å beholde barnet er det virkelige drittsekkene i dette scenariet. Dessverre er lovverket på drittsekkenes side, og det kan du dessverre ikke gjøre noe med. Forklar damen på best mulig måte hvor lite du ønsker denne situasjonen. Barn kan hun få med andre i en mer riktig setting. Si hvordan dette kan føles som et overtramp mot deg og appeller til følelsene hennes. Ikke prøv å argumenter med fornuft eller prøv å diktere henne. Bruk følelser. Ikke skriv under på at du er far før du har tatt en DNA-test. Skiver du under på at du er far kan moren nekte at barnet trenger å ta en DNA test og du er kjørt. Dessverre har du null rettigheter hvis damen er vanskelig. Men som sagt appeller til følelsene hennes, og hvis du føler detter er veldig feil og vil ta knekken på deg følelsesmessig og økonomisk så sier du det. Du har min største sympati, jeg håper dette ender best mulig for deg. Og hvis du ikke ønsker dette barnet, så forklar kvinnen at du ikke stiller opp - hvis hun velger å gjennomføre dette på tross av dine ønsker så skal hun nå ihvertfall få alle problemene og styret som følger med. Å bli påtvunget et barn man ikke ønsker og så bli avkrevd å stille opp er legalisert psykisk og økonomisk voldtekt av menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-179995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg føler virkelig med deg, fordi dette er noe av det vanskeligste en mann kan komme opp i. Jeg har selv vært i samme situasjon og vet hvor jævlig det kan føles. For meg endte det heldigvis bra, den potensielle barnemoren skjønte hvor feil det ble at 2 stykker som ikke hadde noe felles skulle få et barn sammen. Du er ikke en drittsekk hvis du ikke vil være en del av dette. Damer som har ubeskyttet sex og ønsker å beholde barnet er det virkelige drittsekkene i dette scenariet. Dessverre er lovverket på drittsekkenes side, og det kan du dessverre ikke gjøre noe med. Forklar damen på best mulig måte hvor lite du ønsker denne situasjonen. Barn kan hun få med andre i en mer riktig setting. Si hvordan dette kan føles som et overtramp mot deg og appeller til følelsene hennes. Ikke prøv å argumenter med fornuft eller prøv å diktere henne. Bruk følelser. Ikke skriv under på at du er far før du har tatt en DNA-test. Skiver du under på at du er far kan moren nekte at barnet trenger å ta en DNA test og du er kjørt. Dessverre har du null rettigheter hvis damen er vanskelig. Men som sagt appeller til følelsene hennes, og hvis du føler detter er veldig feil og vil ta knekken på deg følelsesmessig og økonomisk så sier du det. Du har min største sympati, jeg håper dette ender best mulig for deg. Synes du tar litt vel hardt i her, hvis menn er så klar på at de ikke ønsker seg barn med dame så kan de nå vel sørge for å bruke gummi? P-piller og andre prevensjonsmetoder kan svikte, det vet alle, så hvis dere vil være på den sikre siden, bruk gummi da vel! Å forlange at ei jente skal ta abort er helt horribelt, mange jenter klarer faktisk ikke tanken på å ta livet av sitt eget barn, selv om barnet tilfeldigvis har en drittsekk til far. Jeg vil jo si at jeg skjønner fortvilelsen det er å bli far mot sin vilje, men jeg synes det er på tide at guttene også tar ansvar her. Det blir for lettvint å forlange at jenta skal ta abort i ettertid. Jentene som blir gravid uten å ha planlagt det er sikkert veldig fortvilet de også, men mange har et livssyn som gjør at abort er en utenkelig gjerning. En behøver ikke å være kristen for å ha resepkt for alt liv. Så altså - bruk gummi eller hold dere unna jenter som dere ikke ser som potensielle mødre til barna deres! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-180002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isirkel Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Og hvis du ikke ønsker dette barnet, så forklar kvinnen at du ikke stiller opp - hvis hun velger å gjennomføre dette på tross av dine ønsker så skal hun nå ihvertfall få alle problemene og styret som følger med. Å bli påtvunget et barn man ikke ønsker og så bli avkrevd å stille opp er legalisert psykisk og økonomisk voldtekt av menn. - men å tvinge noen som har et barn i magen til å ta livet av det - mot sin vilje - er altså ikke et overgrep ??? Den som absolutt ikke vil ha barn, får være voksen nok til å sørge for at det ikke blir noen - og voksen nok til å ta ansvar for barnet, ikke nødvendigvis for moren, dersom det blir et. Kjenner jenter som har slitt hele livet med at de tok abort en gang - og hvis de hadde "latt seg overbevise" av en umoden vordene far i tillegg - skrekk og gru ! Dessuten - de færreste jenter prøver å "lure til seg" en graviditet. Men mange vet ikke hvor vanskelig det føles å skulle ta abort før de er gravide. Personlig synes jeg Innocens er en egoistisk idiot - eller i alle fall prater han som en. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47150-dette-er-vanskelig/#findComment-183707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.