Gå til innhold

Hvor lenge varer egentlig en legetime?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lenge varer egentlig en legetime? Jeg har bare tatt opp helt korte problemstillinger når jeg har vert hos fastlegen, så har ikke tenkt noe spesielt over hvor lang timen har vart. Men nå har jeg en del jeg ønsker å ta opp og lurer derfor på hvor lang tid man får inne hos legen? Jeg bestilte timen digitalt på helsenorge og der står det "antatt varighet 20 min". Men betyr det at man får 20 min eller er det inkludert journalskriving osv, så man i praksis får kortere tid inne hos legen enn det som er oppsatt? 

Anonymkode: c020d...37a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471804-hvor-lenge-varer-egentlig-en-legetime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er inkludert alt, så som regel er det Max 15 min. Hos min lege står det 15 min, så i praksis 10 da..

Men tror mange, og iallfall min, er gode på å se det an. Prøve å holde tida, men med noen pasienter vil timen av ulike grunner ta lengre tid.

Om du har mange ting du vil ta opp, så er det lurt å skrive en liste med kulepunkt. Si at du har en del ting, og lurer på hva det er tid til i dag 😊 la legen se lista og bli enige om hva som skal tas i dag, hva som er viktigst, og når dere skal ta resten. Sannsynligvis må du ha en time til om lista er lang. Og noen leger hører jeg har en strikt «et problem pr legetime»-policy 😬 

Anonymkode: e7d56...cff

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er inkludert alt, så som regel er det Max 15 min. Hos min lege står det 15 min, så i praksis 10 da..

Men tror mange, og iallfall min, er gode på å se det an. Prøve å holde tida, men med noen pasienter vil timen av ulike grunner ta lengre tid.

Om du har mange ting du vil ta opp, så er det lurt å skrive en liste med kulepunkt. Si at du har en del ting, og lurer på hva det er tid til i dag 😊 la legen se lista og bli enige om hva som skal tas i dag, hva som er viktigst, og når dere skal ta resten. Sannsynligvis må du ha en time til om lista er lang. Og noen leger hører jeg har en strikt «et problem pr legetime»-policy 😬 

Skjønner. Var det jeg tenkte. 

Ja, har allerede en liste 😊 Den er sånn halvveis lang kanskje. Med 4 punkter. Ja, det med ett problem per legetime har jeg også hørt om, får vel bare spørre fastlegen hva gjelder der.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner. Var det jeg tenkte. 

Ja, har allerede en liste 😊 Den er sånn halvveis lang kanskje. Med 4 punkter. Ja, det med ett problem per legetime har jeg også hørt om, får vel bare spørre fastlegen hva gjelder der.

Ja, du får bare ta det som det kommer 😊 fordelen med en liste (og da at legen får se lista fra starten), er også at legen kan gjøre seg opp en mening om flere av tingene kan henge sammen. Pluss at han da vet at du har flere ting på hjertet 👍

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor lenge varer egentlig en legetime? Jeg har bare tatt opp helt korte problemstillinger når jeg har vert hos fastlegen, så har ikke tenkt noe spesielt over hvor lang timen har vart. Men nå har jeg en del jeg ønsker å ta opp og lurer derfor på hvor lang tid man får inne hos legen? Jeg bestilte timen digitalt på helsenorge og der står det "antatt varighet 20 min". Men betyr det at man får 20 min eller er det inkludert journalskriving osv, så man i praksis får kortere tid inne hos legen enn det som er oppsatt? 

20 min står det hos min lege. Jeg begrenser det til to ting om det er flere ting jeg vil ta opp, med mindre det er ting jeg regner med er kjappe å svare på. Om du har flere ting på hjertet kan du bestille dobbeltime. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...