Gå til innhold

Hvorfor er folk helt ubrukelige når det kommer til koking av vann?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Ser det isåfall her jeg bor. Jeg bruker det kokte vannet til å vaske med, altså det som blir til overs. Ser de jeg bor med kan koke egg, legge ferdigmat i vannbad osv, så bare tømmer de ut vannet når maten er ferdig. Eller hvis jeg har kokt vann til å drikke, og de kommer med en gang etter meg tømmer de ut alt og koker nytt. Dette blir vel ekstremt unødvendig bruk av vann og strøm? Hvorfor er folk så dumme?

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Everybody skrev (2 minutter siden):

Er vel litt rart å bruke vann som er brukt til å koke egg og ferdigmat til å vaske med? Vannet er jo brukt og skittent?

Nei. Egg er inni skall. Og ferdigmat er inni plastikk. Går fint an å gå over gulvet med det, og fjerne flekker som er grodd fast fordi folk ikke gidder å tørke opp etter seg.

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (11 minutter siden):

Ser det isåfall her jeg bor. Jeg bruker det kokte vannet til å vaske med, altså det som blir til overs. Ser de jeg bor med kan koke egg, legge ferdigmat i vannbad osv, så bare tømmer de ut vannet når maten er ferdig. Eller hvis jeg har kokt vann til å drikke, og de kommer med en gang etter meg tømmer de ut alt og koker nytt. Dette blir vel ekstremt unødvendig bruk av vann og strøm? Hvorfor er folk så dumme?

Du kan ikke drikke vannet etter du har brukt det til vannbad av mat eller f.eks oppvaskvann. Da regnes vannet som skittent og du må tappe nytt vann. 

Anonymkode: 056f3...1a7

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du kan ikke drikke vannet etter du har brukt det til vannbad av mat eller f.eks oppvaskvann. Da regnes vannet som skittent og du må tappe nytt vann. 

Det er stor forskjell på vann du har brukt til å vaske oppvask med og oppkokt vann som ikke har vært i kontakt med noe. Vi skal ikke slikke på gulvet heller.

Endret av 90tallsbarn
AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Det er stor forskjell på vann du har brukt til å vaske oppvask med og oppkokt vann som ikke har vært i kontakt med noe. Vi skal ikke slikke på gulvet heller.

Du kan ikke bruke oppvaskvannet til å vaske gulvet med. Det bruker man til servise bestikk og kasseroller. Når du skal vaske gulvet skal vannet helst tappes fra et wc.

Annonse

Jeg vasker ikke gulv mer enn én gang i måneden. Som regel tørker jeg gulvet ved kanten av benken og komfyren mye oftere, men da bruker jeg engangskluter. Vaske opp gjør jeg heller langt fra hver dag fordi det er det ikke behov for. Så jeg tømmer jo ut alt vann da. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker ikke gulv mer enn én gang i måneden. Som regel tørker jeg gulvet ved kanten av benken og komfyren mye oftere, men da bruker jeg engangskluter. Vaske opp gjør jeg heller langt fra hver dag fordi det er det ikke behov for. Så jeg tømmer jo ut alt vann da. 

Du bruker ikke oppvaskmiddel en gang? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg vasker 2 ganger daglig og minst 4 ganger overflater. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan ikke bruke oppvaskvannet til å vaske gulvet med. Det bruker man til servise bestikk og kasseroller. Når du skal vaske gulvet skal vannet helst tappes fra et wc.

Et wc ja, så har man hørt det også.

Anonymkode: 234c4...fca

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bruker springvann. SPRING. Har ikke noe å si om det tappes fra kjøkkenet eller badet vel. 
Hva mener du med oppvaskvann? Jeg vasker ikke ting i vasken, for så å bruke det på gulvet nei.

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Eh, jo hvis jeg vasker for hånd så gjør jeg jo det, men dette handlet jo om å bruke kokt vann? 

Ja. Kokt vann tar vekk fastgrodde flekker. Og ingen skadelige kjemikalier heller. 
Jeg forstår ikke hvorfor hn har så store problemer med å bruke av vann som allerede er kokt opp. Er det virkelig uhygienisk å koke egg (med skallet på) eller legge mat i emballasje oppi og så bruke det varme vannet til å ta vekk flekker? 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (10 minutter siden):

Ja. Kokt vann tar vekk fastgrodde flekker. Og ingen skadelige kjemikalier heller. 
Jeg forstår ikke hvorfor hn har så store problemer med å bruke av vann som allerede er kokt opp. Er det virkelig uhygienisk å koke egg (med skallet på) eller legge mat i emballasje oppi og så bruke det varme vannet til å ta vekk flekker? 

JA 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...