vegardiololipopp Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei....jeg er litt frustrert for tiden og ønsker litt hjelp fra noen som har litt peiling på dette feltet. Her er et tidligere innlegg jeg hadde på "snart mamma". "Her en litt tragisk og lang historie, så hvis det er noen som har hatt spontanabort rundt uke to/tre så ønsker jeg noen svar.... Vel, jeg har en kjærest på den dominikanske republikk. Forholdet er nytt så det er flust med sex....Noen ganger var vi vel litt uforsiktig og uten ønske om å få barn så ble hun gravid.... Vi hadde ingen anelse om dette helt til en morgen når vi på ny hadde sex oppdaget at hun blødde nedentil...Med lite erfaring med disse saker fant jeg ut at dette var et dårlig tegn og at det ikke var mensen siden det bare var gått 10 dager etter siste mens.... Vi snakket om å dra til legen, men vi fant ut at vi skulle drøye han litt..Litt senere, noen timer, skulle hun røyse seg opp, men med blodtap så besvimte hun å falt rett i bakken. Jeg var skrekkslagen og redd...Ikke fant jeg puls eller noe....Vi stoppet en motoconcho(en mopedtaxi)satt meg på med henne i armene og så raste vi av gårde til sykhuset....Uansvarlig og falig, men kjapt...kjappere en en ambulanse i hvertfall... På sykehuset fikk vi beskjed om at fosteret var døtt og hun måtte foreta en utskrapning. Utskrapningen skjedde samme kveld...Hun fikk en bedøvelse som gjorde henne helt "gal", unnskyld uttrykket men det var slik hun oppførte seg...dette var en bivirkning fortalte de meg...Dette skjer når bedøvelsen går ut av kroppen...hvilken bedøvelse dette var vet ikke jeg. Hun var til oppservasjon en natt før hun ble sent hjem.... Hva er vanlig etter en spontanabort og utskrapning med tanke på oppservasjon og blodprøve og slik? Er det noe som er farlig med en SA og en utskrapning? Nå plages hun av smerter fra tid til annen, er dette et tegn på at noe er galt eller er dette vanlig? Kan legene finne ut at fosteret er døtt ved hjelp av ultralyd, når hun bare er 2-3 uker på vei(fosteret var ca.2cm.)? Håper på svar...litt viktig for meg for hun er på den dominikanske nå og jeg stoler ikke på disse legene og hva de sier.....Stoler litt mere på kunnskapen til mine norske venner..... Mvh Vegard " Vel dette skrev jeg for noen dager siden, og det som jeg har fått vite nå er at hun har litt smerter nedentil pluss litt feber....Hun har lovet meg å dra til en lege å sjekke seg...... Er det noen leger som kan svare oss på disse spørsmålene og i tillegg si meg hvilken bedøvelse de benytter i dette landet??? Med vennelig hilsen: Frustrert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47204-betennelse-i-livmor-etter-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det skjer i blant at kvinner kan få en infeksjon i livmoren etter en utskrapning. Dessverre skjer dette oftere i land hvor den hygieniske standard ikke er helt på topp. Symptomer på infeksjon kan være smerter i underlivet, feber, illeluktende utflod og generell uvelhetsfølelse. Det er ekstremt viktig å k omme i gang med antibiotikabehandling raskt, så din venninne må ikke nøle med å komme seg til lege/sykehus. Her til lands ville hun blitt innlagt og fått intravenøst drypp med antibiotika hvis det ble påvist infeksjon etter et slikt inngrep. Jeg tror ikke det er noen grunn til å tro at bedøvelsen hun fikk under utskrapningen har hatt noen betydning i forhold til det som nå har oppstått. Det er nok mest sansynlig at en evt. infeksjon skyldes dårlig hygiene. Selv om hun har vært flink til å passe på å vaske seg osv. , så har ikke det noen betydning hvis det ble etterlatt bakterier i livmoren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47204-betennelse-i-livmor-etter-spontanabort/#findComment-180425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.