Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg begynte med P-piller (Trionetta) igjen for 4 mnd. siden etter et opphold på flere år. Grunnen til at jeg begynte med disse var for å redusere sterke blødninger. Egglederne mine er blitt tette så jeg trenger de ikke som prevensjon. Virkningen lot ikke vente på seg. Allerede første mens ble redusert fra 7 dg med sterke blødinger til 4 dg. med moderate blødinger. Det som nå er problemet er at jeg har migrene. Noe jeg glemte å si til min gynekolog. Merker nå at mine migreneanfall ikke blir fler, men mye kraftigere, og migrenetabl. (Zomig) som før virket fint, ikke har noen virkning lenger. Før kastet jeg ikke opp under anfall, noe jeg gjør nå. Forøvrig har jeg ingen bivirkninger av trionetta. Ingen mellomblødninger, kviser, vektøkning o.l. Det jeg lurer på nå er om dette kan bli bedre ved at jeg bytter merke på p-pillene til f.eks. Yasmin. Vil det ved bruk av Yasmin være større sjangs for mellomblødninger enn ved bruk av trionetta. Har alltid hatt regelmessig mens uten mellomblødninger. Er nå 36 år. Har ett barn (8 år), og har vært gjennom en del hormonbehandlinger for å bli gravid, samt et mislykket IVF-forsøk for ca. 1 år siden. Er det eventuelt andre ting som kan taes/ gjøres for å redusere sterke blødninger? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47292-migrene-og-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg vil fraråde deg alle former for p-pille med hensyn til din migrene og din alder (øket risiko for hjerneslag) Yasmin kommer i samme kategori. Hva med å prøve hormonspiralen,, evt p-sprøyte? Cyklokaprontabletter kan også redusere blødning, men det kan bli dyrt i lengden. De er på resept. Man kan også behandle livmorslimhinne med laser eller varme. En gynekolog kan vurdere hva som er mest egnet i ditt tilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47292-migrene-og-p-piller/#findComment-180620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.