Gå til innhold

Får ikke ro inni meg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 21 år som sliter litt om dagen. Bor forresten i Oslo.

Det hele begynte for over et år siden, da jeg følte meg slapp, "utbrent", tom for energi, og følte meg "halvdau". Derfor gikk jeg til en vanlig lege, og tok masse tester mot allergi, virus, bakterier ++++. Etter mange legebesøk og tester uten resultat, ville jeg prøve en ny lege. Tror jeg bytta lege 4 ganger før jeg kom borti en på Majorstua. Prata litt om depresjoner og litt mer psykiske ting. Senere sjekket jeg ut hva jeg fant om depresjoner her på denne siden, printet det ut, og la det frem for legen. Det ble til at jeg begynte og gå til en psykiater på Vinderen Psykiatriske. Jeg gjorde egentlig det bare for å ha prøvd det, for jeg hadde jo ingen god grunn til å måtte gå til psykolog! I ettertid har jeg funnet ut at det er veldig godt å få noen å snakke med, selv om det bare er masse "småting" en har på hjertet.

Jeg har fortsatt timer hos psykolog, og noen ganger føler jeg meg kanskje bedre, men jeg føler fortsatt at det er noe som ikke er som det skal.

Veldig ofte, når jeg for eksempel legger meg godt ned i sofaen og slapper av til en film, føler jeg plutselig en sterk uro inni meg. Hjertet banker "ikke i takt", og ofte veldig fort. Som om det stresser og flyr rundt inni brystet mitt. Dette er meget ubehagelig, og ingenting hjelper, før det etter en stund går over av seg selv.

Noen som kan hjelpe meg?

Sterk indre uro, stresset, oppjaget, i hundre, mark i brystet......er noen beskrivende ord.

Kan du tenke deg å se INNI en girkasse som havarerer, når tannhjulene bare skjærer seg og deler og splinter bare smeller rundt omkring?

Den følelsen....

Håper på noen svar!

Hilsen en glad trist gutt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4730-f%C3%A5r-ikke-ro-inni-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad.

Til allanoiz vedr. uro.

Du høres ut som en ganske gjennomsnitts pasient, som først er hos lege flere ganger med fysiske plager, og til slutt er såpass heldig/åpen/modig at du har tatt tak i det psykiske og begynner å få hjelp på dette området. Anfallene du beskriver godt som en ødelagt girkasse likner nok på et angstanfall.

det er viktig å snakke med psykiateren din om dette; beskriv gjerne alle de kroppslige plagene detaljert. Plagene kan kureres med samtaler og økt forståelse, Vanedannende/beroligende medisiner må ikke brukes. For noen kan de nyere medisinene mot depresjon/angst være en forbigående hjelp.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmennmedisin og idrettslege.

Til allanoiz vedr. uro.

Du høres ut som en ganske gjennomsnitts pasient, som først er hos lege flere ganger med fysiske plager, og til slutt er såpass heldig/åpen/modig at du har tatt tak i det psykiske og begynner å få hjelp på dette området. Anfallene du beskriver godt som en ødelagt girkasse likner nok på et angstanfall.

det er viktig å snakke med psykiateren din om dette; beskriv gjerne alle de kroppslige plagene detaljert. Plagene kan kureres med samtaler og økt forståelse, Vanedannende/beroligende medisiner må ikke brukes. For noen kan de nyere medisinene mot depresjon/angst være en forbigående hjelp.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmennmedisin og idrettslege.

hei!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver og sliter med!

Det er utrolig vondt å ha det slik. Jeg blir av og til livredd uten egentlig å vite hvorfor. Jeg går også til psykolog. Jeg håper at med tiden så vil jeg finne tilbake til den sterke trygge personen jeg egentlig er!

Lykke til!

hei!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver og sliter med!

Det er utrolig vondt å ha det slik. Jeg blir av og til livredd uten egentlig å vite hvorfor. Jeg går også til psykolog. Jeg håper at med tiden så vil jeg finne tilbake til den sterke trygge personen jeg egentlig er!

Lykke til!

Takk for svarene! Den fra deg, Nina, skal jeg legge frem for psykiateren min til mandag, så får vi høre hva han sier.

Håper jeg blir meg selv snart jeg også....

Tiamaria: Hvis du leser dette, kan du ikke sende meg en mail? [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...