Gå til innhold

Uredigert intervju: - Jorda er flat!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Christian Paaske er blogger og samfunnsdebattant. Nå har han engasjert mange med sitt syn på jorden som flat, og ikke rundt. Se et uredigert intervju med Paaske her. 

Stadig flere som mener dette.

https://video.tvvest.no/christian-paaske-uredigert-jorden-er-flat

Anonymkode: 6ef6f...b9b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473341-uredigert-intervju-jorda-er-flat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Skolevesenet vårt har alvorlig feilet et sted når det finnes folk som kan tro på slikt som dette. Det er noe totalt grunnleggende som mangler.

Tror ikke det er skolevesenet som har feilet, dette har antagelig mest med vrangforestillinger eller annen psykisk sykdom å gjøre. Kanskje en form for grandiositet, som mener at man vet bedre enn de fleste. Vanskelig å si, jeg er ikke psykiater/psykolog. (Heldigvis 😅)

Endret av Vendi
AnonymBruker
Vendi skrev (27 minutter siden):

Tror ikke det er skolevesenet som har feilet, dette har antagelig mest med vrangforestillinger eller annen psykisk sykdom å gjøre. Kanskje en form for grandiositet, som mener at man vet bedre enn de fleste. Vanskelig å si, jeg er ikke psykiater/psykolog. (Heldigvis 😅)

Han virker ikke akkurat psykisk syk?

Anonymkode: 67a96...d70

Annonse

Vendi skrev (37 minutter siden):

Du har et poeng, men jeg tror ikke alle som tror på konspirasjonsteorier lider av vrangforestilling.

Gjest Vendi
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Du har et poeng, men jeg tror ikke alle som tror på konspirasjonsteorier lider av vrangforestilling.

Nei, kanskje ikke. Men noe må det vel være tenker jeg, som gjør at folk mistenker myndigheter, går mot flertallet og hevder sine ofte absurde teorier, som om de er blant de utvalgte som har funnet ut av hva den virkelige sannheten er. De føler seg lurt og ført bak lyset, og besitter liksom kunnskap vanlige folk ikke har. Tror de føler seg overlegne og store som har funnet svaret. Kanskje er de egentlig også veldig redde. 

Endret av Vendi

Historien bak overbevisningen hans, er at da han studerte så møtte han en medstudent som visstnok hadde høy intelligens og fremsto på en måte som gjorde at Paaske beundret han veldig. Denne studenten argumenterte for at jorda var flat, og siden han hadde høy intelligens osv osv, så svelget Paaske den teorien. Siden har han snakket seg både varmt og lidenskapelig om at jorda er flat. 

Jeg syns det er underholdende teorier, og unnskyld, siden jeg ikke liker å le av folk, men noen argumenter er direkte latterlige og komiske.

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Historien bak overbevisningen hans, er at da han studerte så møtte han en medstudent som visstnok hadde høy intelligens og fremsto på en måte som gjorde at Paaske beundret han veldig.

Mener han har skrevet han "oppdaget" flat-jord teorien bare for noen år siden?

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mener han har skrevet han "oppdaget" flat-jord teorien bare for noen år siden?

Jeg husker ikke når han studerte og ble fan av medstudenten jeg? Men det er noen år siden jeg hørte Paaske snakke om dette på video. Husker ikke når 🙂

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...