Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei!

Det er ulovlig. Grunnen til at det er ulovlig er at en trettenåring normalt ikke er moden nok til å ta avgjørelsen, og viktigst for å hindre voksne mennesker å utnytte denne umodenheten ved å manipulere barn til å tro at de gjør det frivillig.

Seksualiteten er noe av det mest verdifulle vi mennesker har, og den må derfor taes vare på. Derfor bør man ikke risikere å få den ødelagt som barn.

Når det er sagt, så kan ikke jeg vurdere din stuasjon for deg. Men ligg langt unna eldre personer i denne sammenheng inntil du er lovlig selv. Hvis ikke risikerer dere masse trøbbel. Loven er seriøs når det gjelder overgrep mot barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47338-svar-meg/#findComment-180074
Del på andre sider

I utgangspunktet såkan du jo selvfølgelig det, om du har en partner/kjæreste og dere velger å ha sex så er det ingen som kan stoppe dere.

Men for gutter/menn over 16 år så er det forbudt å ha sex med mindreårige (under 16), i følge Norsk lov.

En 13 åring er etter mitt syn fortsatt ett barn, og bør drøye med å debutere seksuellt enten det er med en jevnaldrende og spesiellt om det er med en person over 16 år.

For det første: Ikkje la deg utnytte! (les wywh`s innlegg til deg).

Ta vare på ungdomstiden din, den vil du "miste" om du skulle være så uheldig å bli gravid i så ung alder.

Mitt råd er att du venter til du blir noen år eldre !

Lykke til ! :)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47338-svar-meg/#findComment-180104
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...