Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest KariV

Hei!

Jeg har to eldre søstre. Den ene av dem har hatt livmorhalskreft, den andre har hatt grov celledeling (eller hva det nå heter). Denne søsteren var hos sin gynekolog, og fikk beskjed om at hun ikke får ta p-piller eller hormonspiral, på grunn av faren for livmorhalskreft. Han ba henne også si dette til meg, da han mente at jeg var i faresonen, siden begge mine søstre har vært plaget med celledeling eller kreft.

Betyr det at jeg må kutte ut p-pillene?

(Har selv aldri hatt slik type celledeling)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47413-livmorhalskreft-og-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nyeste undersøkelser har vist at det er et arvelig moment ved livmorhalskreft. Men med hensyn til legen opplysninger om prevensjon, så stemmer det ikke med mine kunnskaper. Det er ikke sammenhang mellom p-pille eler hormonspiral og livmorhalskreft. Så det kan dere trygt bruke alle tre.

Nyeste undersøkelser har vist at det er et arvelig moment ved livmorhalskreft. Men med hensyn til legen opplysninger om prevensjon, så stemmer det ikke med mine kunnskaper. Det er ikke sammenhang mellom p-pille eler hormonspiral og livmorhalskreft. Så det kan dere trygt bruke alle tre.

Tusen takk for svaret! *puster lettet ut*

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...