Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i dag vært hos tannlegen for å sette inn en permanent fylling etter at jeg for 6 uker siden fikk en midlertidig en. Grunnlaget for at jeg fikk en midlertidig fylling var at jeg i lengre tid hadde hatt vondt i en tann med en fylling som ifølge tannlegen hadde en liten sprekk. Tannlegen mente det var så betent at hun la nedi noe som skulle få nerven i tannen til å trekke seg litt unna, og deretter den midletitige fyllingen. Når jeg kom til tannlegen i dag fikk hun ikke pirket i pannen en gang før det ilte til i tannen som om jeg fikk strøm i den. Tannlegen påsto hun ikke hadde vært borti med "pirketingen" en gang. HUn prøvde flere ganger men med samme resultat. Så tok hun en tng av plast og prøvde, og jeg kjente ingenting. Det er ikke hull i tannen, men jeg har litt vondt i tannkjøttet. Hun mente at det kanskje ble nødvendig med rotfylling da det ikke var noe som tilsa at det skulle gjøre så vondt i utg.pkt. Fikk beskjed om å skylle med Corsodyl hver morgen og kveld i en uke, for å se om naturen klarte å hele betennelsen i tannkjøttet, og at tannt ville bli bedre av den grunn, men hun hørtes ikke overbevist ut. Det som bekymrer meg er at jeg bare reagerer på metall. Har du noen andre forslag til hva dette kan skyldes, da jeg nødig vil drepe tannen med en rotfylling da den i følge tannlege "egentlig" ser frisk ut.

PÅ forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47416-m%C3%A5-jeg-rotfylle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

En slik midlertidig fylling roer tannen og kan få nerven til å trekke seg noe innover i tannen. På den måten kan rotfylling ungås.

Smerten du fikk fra metall-instrumentet hun pirket med kan vært en liten galvanisk utladning.

Nå må du bare vente noen tid og håpe på at dette går bra.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47416-m%C3%A5-jeg-rotfylle/#findComment-180976
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...