Gå til innhold

Hvor stor tv har dere?

Anbefalte innlegg

Har en 50 tommer samsung som bare er 5,5 år, men den er gåen. Bilde går ofte i oppløsning + det innimellom kommer en strek med forskjellige farger over skjermen. TVen var dessuten på reparasjon for litt over ett år siden, for noe annet. Så forrige uke kjøpte jeg en 55 tommer LG som var på tilbud til 4900.  Er spent på om den blir litt stor. Har plass til den, men vil den føles for stor? Ja ja, det vil bare tiden vise. Sitter nå spent å venter på at den skal komme, har bestilt hjemkjøring med montering.  En annen grunn til å kjøpe 55 tommer kontra 50, er at hvis den skulle trenge reparasjon de første 5 årene, så henter butikken den. Grensen deres for å gjøre dette, er nettopp ved 55 tommer.   

Hvor stor tv har dere? Og hvilket merke? Er dere fornøyd? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474270-hvor-stor-tv-har-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
emilie321 skrev (9 minutter siden):

Har en 50 tommer samsung som bare er 5,5 år, men den er gåen. Bilde går ofte i oppløsning + det innimellom kommer en strek med forskjellige farger over skjermen. TVen var dessuten på reparasjon for litt over ett år siden, for noe annet. Så forrige uke kjøpte jeg en 55 tommer LG som var på tilbud til 4900.  Er spent på om den blir litt stor. Har plass til den, men vil den føles for stor? Ja ja, det vil bare tiden vise. Sitter nå spent å venter på at den skal komme, har bestilt hjemkjøring med montering.  En annen grunn til å kjøpe 55 tommer kontra 50, er at hvis den skulle trenge reparasjon de første 5 årene, så henter butikken den. Grensen deres for å gjøre dette, er nettopp ved 55 tommer.   

Hvor stor tv har dere? Og hvilket merke? Er dere fornøyd? 

Vi har Samsung 65 tommer hjemme og er fornøyd. Vi har 50 tommer på hytta og er IKKE fornøyd. Vi angrer på at vi kjøpte 50 tommer på hytta, fordi vi har større stue der enn hjemme og føler nå at den er for liten. Vi sitter lenger unna tv' en på hytta også, så ble helt feil. Det blir nok til at vi flytter den opp til loftsstua og kjøper ny og større til stua nede i løpet av høsten.

Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Vi har Samsung 65 tommer hjemme og er fornøyd. Vi har 50 tommer på hytta og er IKKE fornøyd. Vi angrer på at vi kjøpte 50 tommer på hytta, fordi vi har større stue der enn hjemme og føler nå at den er for liten. Vi sitter lenger unna tv' en på hytta også, så ble helt feil. Det blir nok til at vi flytter den opp til loftsstua og kjøper ny og større til stua nede i løpet av høsten.

Så bra at dere er fornøyd med den hjemme. Ja, en blir fort litt "bortskjemt"  med størrelsen på skjermen.  Tror nok jeg blir fornøyd, men sitter ikke så langt unna da. Sitter ca 2,5m unna og da sa han i butikken at jeg sånn egentlig kunne ha 65 tommer. Men det hadde nok blitt voldsomt her. Min forrige tv var LG og jeg var fornøyd med bildekvalitet, men ikke størrelsen (hadde en betydelig mindre tv da)

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Enten 50 eller 55" og det er akkurat passe. 😊

Så bra at dere er fornøyd.  Jeg trodde TVen min var 55, helt til den kom på reparasjon.  Da sa de at den var 50. Hadde overtatt TVen fra datteren noen år tidligere, ellers hadde jeg kanskje husket det.

Annonse

påskelilje

Aner ikke hvor stor vår er. Den er fra 2012, så lenge siden vi kjøpte den og diskuterte størrelse 😄  -  stor nok for oss i alle fall, tror ikke vi kjøper større når vi må bytte. Vi sitter ganske nærme når vi ser på den (2,5-2,5 meter i fra).

Vil gjerne ha størst mulig TV, men om den skal stå i stuen blir den jo veldig dominerende. Om TV'n skal stå sentralt i stuen bør den derfor ikke være så stor... ikke så lett det der! Har også skjemt meg bort med stor TV, husker ikke hvor stor.

Når kommer det TV'er som kan vises "i luften" uten behov for apparat/skjerm?  :D 

Annonse

Ekstra skrev (40 minutter siden):

Er vel kanskje det jeg mener, men vanligvis har man jo behov for skjerm eller lerret når man bruker prosjektor. Tror jeg bare fantaserer, antakelig basert på noe jeg har sett på film/TV.

Det skal komme eller har kommet gjennomsiktige tv. Når tv'en er slått av så vises det bare et gjennomsiktig glasspanel. Jeg har bare lest om det da, ikke sett det selv, men vil tro det er mye finere enn dagens tv med svart skjerm :D 

Martine skrev (5 minutter siden):

Det skal komme eller har kommet gjennomsiktige tv. Når tv'en er slått av så vises det bare et gjennomsiktig glasspanel. Jeg har bare lest om det da, ikke sett det selv, men vil tro det er mye finere enn dagens tv med svart skjerm :D 

Ja, noe sånt høres ut til å være noe for meg. Misliker diger TV som et husalter i stuen.

Ekstra skrev (2 timer siden):

Vil gjerne ha størst mulig TV, men om den skal stå i stuen blir den jo veldig dominerende. Om TV'n skal stå sentralt i stuen bør den derfor ikke være så stor... ikke så lett det der! Har også skjemt meg bort med stor TV, husker ikke hvor stor.

Når kommer det TV'er som kan vises "i luften" uten behov for apparat/skjerm?  :D 

Jeg gikk fra 32 tommer til 50 forrige gang jeg byttet og det var en enorm forskjell.  Tok ikke mange minuttene før jeg elsket den nye 50 tommeren.   Nå har jeg fått den nye 55 tommeren og forskjellen var ikke så stor.  Kommer nok til å bli fornøyd 😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...