sats Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hei og hoppsan, her er jeg igjen etter å ha ligget litt rolig på sidelinjen den siste tiden. Jeg bare lurer fælt på noe, skjønner dere: Altså, min mann har nedsatt sædkvalitet og ved måling har den vist 8 millioner små rumpetroll, og jeg vet at grensen for å ha sånn noenlunde sjanse til å klare dette selv ligger på 20 mill. Men så har legene en gang sagt at det ER håp, for det er jo tross alt noen millioner det er snakk om. Er det virkelig noen der ute som har blitt gravide sånn av seg selv med omtrent samme konsentrasjon av sædceller? Nekter liksom å godta at vi ikke klarer dette, og kjører på med eggløsningstester *ler*. Legene anser sjansene for å være ca. 5-10 % og det er jo ikke det samme som 0. Har mast om dette temaet før, men er liksom i støtet igjen nå, og håper på svar. Ellers har jeg det fint, nå er det bare ca. 4 uker til spraystart. Går fort unna, og så er det jo deilig vær ute.... Ønsker alle rugere og de som nylig har fått to blå lykke til. Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv67 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hei sats ! Dette gjør deg kanskje ikke klokere uten mer forvirret, men jeg føler at jeg kanskje skal dele med meg noe de sa til oss på Maigaard. Problemet for oss har vært at min man har dårlig sædkvalitet. Dagen for uttak og levering av sædeceller, viste det seg at min mans kvalitet på sæden var "bra". Tror ikke vi fikk vite antallet. Det ble derfor sport om vi ville ta noen av eggen til vanlig prøverørs befrukting og noen til microinjeksjon. Vi tok helften, helften. Inget av eggen ble befruktet med IVF. Vi sporte litt om dette, og fikk til svar at det trengte ikke var sædesellerne som det var noe feil på ( at de sakner de enzymer som finnes på deres hode og gjør så at "hinnen" på egget åpner seg og slipper inn en sædecell). Det kunne også være noe med egget som gjorde at ikke sædesellen ble sleppt inn (ville ikke ha objudne gjæster :-) ). Det ær lite forsket om dette, så noe riktigt svar kunne de ikke gi. Hun sa at viss de testede med donorsæd og den sædecellen kom inn i egg så kunde man stille diagnosen at det var noe med min mans sædeceller. Men dette gjorde de ikke, det viktige var at jeg ble gravid som hun sa. Noe vi glømde og spør var hvis de i det hele tatt tror at vi kan få barn på den "naturlige" måten. Tidligere har vi fått prosentsatsen ca 10%. Håper jeg ikke forvirret deg med dette. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/#findComment-180615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg vet ikke så mye om dette, men: En bekjent av meg hadde kreft som 36-åring, og var gjennom ett år med rimelig tung cellegiftbehandling. Legene som behandlet ham sa at det var mindre enn 5 % sjanse for at han kunne få flere barn - noe som han egentlig ikke syntes var verdens undergang, i og med at han hadde 2 allerede. Kona fortsatte å bruke pillen likevel - for sikkerhets skyld. 7 år etter dette - da han var 43, ble han pappa for tredje gang. Fruen (som på det tidspunktet var 40) hadde ifølge henne selv slurvet litt med pillen, og det var nok: En velskapt jente kom til verden. Jeg vet ikke om dette er et medisinsk mirakel, men for meg viser det i allefall at 5 % sjanse i noen tilfeller kan være nok! Jeg ville _ikke_ gitt opp om jeg var deg - det verste som kan skje er jo at ingenting skjer - og det beste ville jo vært fantastisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/#findComment-180730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Så lenge prøven ikke viser 0 celler (som hos oss), så er jo et håp. Er du selv helt i orden? (Dumt sp.mål, men du skjønner hva jeg mener.) Dersom deres problem kun er at han har lavt antall svømmere, så kan dere så vidt jeg vet klare å bli gravid på egen hånd. Har du forresten satt ham på intensiv vitamin-kur, for å forbedre kvaliteten? Hva med stress, røyk, alkohol, eller treffer jeg et sårt punkt nå..... Ønsker deg lykke til med kommende forsøk - kanskje vi kommer til å følge hverandre denne gang? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/#findComment-180743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg husker ingen tall lenger, men vi fikk klar beskjed om at vi neppe hadde noen sjanse til å få flere barn uten ICSI. Dette til tross for at vi hadde en "hjemmelaget" datter som ble til etter et halvt års avslappet prøving. Men det lå 6-7 år tilbake i tid, og mye kan skje med sædkvaliteten i forbindelse med sykdom etc. På Volvat (vi var for gamle for alle køer) mente de at vi var i grenseland mellom vanlig IVF og ICSI, og rådet oss til å prøve et vanlig forsøk først. Det endte med ingen befruktning, så det _var_ ganske dårlige greier. Likevel ble jeg gravid på vanlig måte mindre enn et halvt år etter forsøket. Dessverre endte det med spontanabort. Men så, 13 mnd etter det igjen, ble jeg gravid _igjen_. Jeg hadde da rukket å bli 39 år gammel! Vår høyst etterlengtede lillebror ble født ca. 5 år "over tiden" - og nå som han er en trassig treåring, minner jeg ofte meg selv på at han er resultat av en utrolig stabeis av en sædcelle... Det har vært mange her i årenes løp som har gjort dårlige prognoser til skamme, men dårlig sædkvalitet kan være forskjellige ting - lavt antall, dårlige svømmeegenskaper, høyt antall bakterier osv. Lykke til, uansett metode! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/#findComment-180807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidicla Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hei Sats, Jeg tror vi har sånn ca. samme historie..... Det er rart det der med sædcellene, hvordan de kan endre seg over tid..... Min mann og jeg har en datter på snart 3 år (det gikk kanskje 6 mnd å lage henne). Vi har nå pørvd å bli gravide igjen, og vært igjennom ett ICSI forsøk, som desverre endte i en SA etter ca. 8 uker. Vi satser nå på å prøve igjen så snart mensen kommer (venter, da den er forsinket) Lykke til! Hilsen HC 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/#findComment-180977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verdetforsøk!!!! Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Ville bare fortelle at min mann hadde nedsatt kvalitet på sæden sin. Selv gikk jeg til akupunktur, og fikk det gode råd om at vi begge 2 burde begynne med vitaminer. Mange vitaminer.!!! Min mann begynte med multimineraler, sink, selen, ginseng osv, alt som skal være bra for sædkvaliteten!! Fra å ha nedsatt mengde, og dårlig svømmeaktivitet på de 2 første testene, sjønte legene ingenting da vi på vårt 2 icsi forsøk, smelte til med en ordentlig KRAFT prøve!!!!! Selv gikk jeg på div. vitaminer, og da jeg fikk satt inn egg økte jeg dosen på e vitamin til 600mg, og c vit. til 1000 mg pr dag. Dette er vitaminer som har god effekt/ virkning på miljøet i livmora. Ta kontakt med Balderklinikken i Oslo, de vet hvilke vitaminer en bør prøve!!!! Verd et forsøk!!!! Klem fra ei som har 4 1/2 uke igjen til termin!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47472-kan-noen-svar-meg-mon-tro/#findComment-181490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.