Gå til innhold

IVF og Inkontinens og Smerter/sting

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har to spørsmål

1) Jeg har vært gjennom 3 IVF forsøk og synes at etter dette så har jeg problemer med å holde meg ifht urinering. Det virker som om muskulaturen er blitt slappere?? Kan dette være pga prøverørsforsøkene?

2) smerter og "sting" i underlivet - kan dette komme etter IVF? Jeg vet at det er miksing og triksing med hormoner og at det i noen tilfelle kan gi kreft!! Bør jeg være bekymret?

Rådløs og fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47508-ivf-og-inkontinens-og-smertersting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1) jeg kan ikke se at det er noe sammenhang.

2) Det er ikke vanlig med slike symptomer etterpå. Det har vært reist spørsmålet om langvarige hormonstimulasjon kan føre til eggstokk-kreft, men det er nok bare hvis man har hatt mer enn ca 12 behandlinger at det kan være øket risiko.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...